Zmiany na wielu frontach

W tej rzeczywistości trzeba mieć oczy dookoła głowy.

Publikacja: 09.04.2019 19:00

Nowości w kosmetykach to nie tylko nowe substancje powstające w laboratoriach. Coraz większym wyzwaniem dla firm z branży są oczekiwania konsumentów, którzy szukają produktów choćby bez składników pochodzenia zwierzęcego czy nadmiernej ilości konserwantów. Trend ten idzie coraz dalej, na cenzurowanym jest choćby naturalny olej palmowy, piętnowany nie tyle za skład chemiczny, ile za sposób produkcji i koszty środowiskowe.

Do tego firmy stają przed kolejnymi wyzwaniami choćby w zakresie dystrybucji produktów i coraz silniejszą konkurencją. Wciąż powstają nowe firmy, często koncentrujące się na wąskich niszach, a także globalne grupy skupiające wiele marek, dzięki czemu są obecne w wielu segmentach rynku. Patrząc na rynek kosmetyczny, można mówić wręcz o klęsce urodzaju, ponieważ prawdopodobnie nigdy wcześniej oferta takich produktów nie była tak szeroka i jeszcze systematycznie się powiększa.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne