Reklama

Zmiany na wielu frontach

W tej rzeczywistości trzeba mieć oczy dookoła głowy.

Publikacja: 09.04.2019 19:00

Nowości w kosmetykach to nie tylko nowe substancje powstające w laboratoriach. Coraz większym wyzwaniem dla firm z branży są oczekiwania konsumentów, którzy szukają produktów choćby bez składników pochodzenia zwierzęcego czy nadmiernej ilości konserwantów. Trend ten idzie coraz dalej, na cenzurowanym jest choćby naturalny olej palmowy, piętnowany nie tyle za skład chemiczny, ile za sposób produkcji i koszty środowiskowe.

Do tego firmy stają przed kolejnymi wyzwaniami choćby w zakresie dystrybucji produktów i coraz silniejszą konkurencją. Wciąż powstają nowe firmy, często koncentrujące się na wąskich niszach, a także globalne grupy skupiające wiele marek, dzięki czemu są obecne w wielu segmentach rynku. Patrząc na rynek kosmetyczny, można mówić wręcz o klęsce urodzaju, ponieważ prawdopodobnie nigdy wcześniej oferta takich produktów nie była tak szeroka i jeszcze systematycznie się powiększa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama