Krajowi producenci nie ustępują pola globalnym gigantom

Chociaż polskie firmy kosmetyczne nie mogą konkurować wielkością inwestycji badawczo-rozwojowych z międzynarodowymi koncernami, to niekiedy szybciej wprowadzają nowatorskie rozwiązania.

Publikacja: 09.04.2019 19:20

Efektem pracy naukowców z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris są patenty i autorskie zgłoszenia

Efektem pracy naukowców z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris są patenty i autorskie zgłoszenia patentowe stosowane w innowacjach produktowych spółki

Foto: materiały prasowe

W ostatnich czterech latach polskie firmy kosmetyczne zgłosiły w Urzędzie Patentowym RP 30 wynalazków i uzyskały 17 patentów – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej" statystyk UPRP. To skromnie jak na branżę, która – także w Polsce – szczyci się swoją innowacyjnością i na co dzień rywalizuje na rynkowe nowości.

W tej konkurencji krajowe firmy mierzą się z międzynarodowymi tuzami, na czele z liderem globalnego rynku urody, koncernem L'Oreal, który w ostatnich dwóch latach zgłosił ponad tysiąc patentów, a w minionym roku zainwestował w B+R prawie miliard euro. To kilkakrotnie więcej, niż wynoszą łączne przychody ze sprzedaży największych polskich firm.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne