Krajowi producenci nie ustępują pola globalnym gigantom

Chociaż polskie firmy kosmetyczne nie mogą konkurować wielkością inwestycji badawczo-rozwojowych z międzynarodowymi koncernami, to niekiedy szybciej wprowadzają nowatorskie rozwiązania.

Publikacja: 09.04.2019 19:20

Efektem pracy naukowców z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris są patenty i autorskie zgłoszenia

Efektem pracy naukowców z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris są patenty i autorskie zgłoszenia patentowe stosowane w innowacjach produktowych spółki

Foto: materiały prasowe

W ostatnich czterech latach polskie firmy kosmetyczne zgłosiły w Urzędzie Patentowym RP 30 wynalazków i uzyskały 17 patentów – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej" statystyk UPRP. To skromnie jak na branżę, która – także w Polsce – szczyci się swoją innowacyjnością i na co dzień rywalizuje na rynkowe nowości.

W tej konkurencji krajowe firmy mierzą się z międzynarodowymi tuzami, na czele z liderem globalnego rynku urody, koncernem L'Oreal, który w ostatnich dwóch latach zgłosił ponad tysiąc patentów, a w minionym roku zainwestował w B+R prawie miliard euro. To kilkakrotnie więcej, niż wynoszą łączne przychody ze sprzedaży największych polskich firm.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Analizy Rzeczpospolitej
Rynek płatności cyfrowych u progu 2025 roku. Co będzie miał z jego rozwoju polski e-commerce?
Analizy Rzeczpospolitej
Odkrywajmy potencjał płynący z cyfryzacji
Analizy Rzeczpospolitej
Skuteczne wsparcie ekspansji MŚP w e-handlu
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Analizy Rzeczpospolitej
Jak klienci kupują w internecie i czego oczekują
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego