Reklama
Rozwiń

Krajowi producenci nie ustępują pola globalnym gigantom

Chociaż polskie firmy kosmetyczne nie mogą konkurować wielkością inwestycji badawczo-rozwojowych z międzynarodowymi koncernami, to niekiedy szybciej wprowadzają nowatorskie rozwiązania.

Publikacja: 09.04.2019 19:20

Efektem pracy naukowców z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris są patenty i autorskie zgłoszenia

Efektem pracy naukowców z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris są patenty i autorskie zgłoszenia patentowe stosowane w innowacjach produktowych spółki

Foto: materiały prasowe

W ostatnich czterech latach polskie firmy kosmetyczne zgłosiły w Urzędzie Patentowym RP 30 wynalazków i uzyskały 17 patentów – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej" statystyk UPRP. To skromnie jak na branżę, która – także w Polsce – szczyci się swoją innowacyjnością i na co dzień rywalizuje na rynkowe nowości.

W tej konkurencji krajowe firmy mierzą się z międzynarodowymi tuzami, na czele z liderem globalnego rynku urody, koncernem L'Oreal, który w ostatnich dwóch latach zgłosił ponad tysiąc patentów, a w minionym roku zainwestował w B+R prawie miliard euro. To kilkakrotnie więcej, niż wynoszą łączne przychody ze sprzedaży największych polskich firm.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy