W rozmowie z „Rzeczpospolitą” Zbigniew Derdziuk, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jako jeden z priorytetów wymienił wykorzystywanie przez ZUS w najbliższych latach w większym zakresie sztucznej inteligencji. Czy jakieś działania już w tym obszarze zostały podjęte?
Zakład dostrzega potencjał w sztucznej inteligencji. Zdajemy sobie sprawę, że aby za kilka lat być dalej sprawnym i nowoczesnym urzędem, trzeba wykorzystywać w jak największym zakresie najnowsze technologie. Do tej pory znaczących wdrożeń biznesowych w tym obszarze jeszcze co prawda nie mamy, ale kilka rozwiązań udało się już zaimplementować w Zakładzie. Przykładowo stosujemy sztuczną inteligencję do klasyfikowania zgłoszeń serwisowych i obsługi naszych pracowników w zakresie problemów technicznych i kierowania ich bezpośrednio do specjalistów z pominięciem pośrednich etapów obsługi. Z pomocą sztucznej inteligencji podpowiadamy także użytkownikom poprzez krótkie instruktaże, jak można dany problem rozwiązać samodzielnie.