Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Jeśli nic się w sprawie adblocków nie zmieni, z sieci zniknie wiele treści, a tego chyba nikt nie chce – ostrzega Ben Barokas, szef firmy Sourcepoint, która współpracuje z wydawcami nad rozwiązaniami zwalczającymi użycia blokad reklam w sieci.

Publikacja: 29.03.2016 21:00

Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak to się stało, że tak postępowa branża mediowa, zaawansowana w technologiach cyfrowych zamiotła problem adblocków pod dywan i że ich popularność urosła aż tak. Kiedy adblocki zaczęły istnieć?

Ben Barokas: Wszystko zaczęło się ok. 8-10 lat temu wraz z narodzinami społeczności promujących tzw. otwarte źrodła informacji. A wydawcy, mający wiele innych priorytetów, dopóki skala  blokowania reklam była wciąż niska, postanowili na nie nie reagować. Dotychczas problem nie był palący na tyle, by angażować w walkę z nim znaczące środki finansowe. Dziś, kiedy w przypadku witryn związanych z technologiami czy grami, aż 30-50 proc. przychodów z reklam znika z powodu adblocków, jest to już problem wymagający natychmiastowych działań i ma inną wagę.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację