Reklama

Prezes Turkish Airlines Temel Kotil uważa, że Afryka to dla lini lotniczych nowe Chiny

Rozwijamy się w swoim tempie. Nie chcę, żeby ambicje wyprzedziły nasze możliwości – mówi Temel Kotil, prezes Turkish Airlines.

Publikacja: 03.01.2016 20:00

Prezes Turkish Airlines Temel Kotil uważa, że Afryka to dla lini lotniczych nowe Chiny

Foto: Bloomberg

Rz: To chyba nie był najłatwiejszy rok dla Turkish Airlines. Kryzys imigracyjny, atak na wasze załogi w hotelu w Bamako, konflikt na linii Moskwa–Ankara. Jak to wpłynęło na wasze wyniki?

Temel Kotil: Latamy do ponad 230 portów, w tym do 10 w Rosji. W 2016 roku dodamy jeszcze kolejne dwa w Afryce. Kryzys imigracyjny nie miał wpływu na nasze operacje, a i wbrew temu, co się mówi, Rosjanie cały czas przyjeżdżają do Turcji, a nasze samoloty, zwłaszcza te odlatujące z Moskwy – takich rejsów mamy po pięć dziennie, zawsze są wypełnione do ostatniego miejsca. Ani przez chwilę nie zastanawialiśmy się nad wymianą na tych rejsach dużych maszyn na mniejsze. Więc naprawdę nie można mówić, że ucierpieliśmy z tego powodu, chociaż przyznam, że początkowo miałem takie obawy. Nie wykluczam jednak, że ucierpi masowa turystyka, że mniej Rosjan przyjedzie w 2016 roku wypoczywać w Turcji. Takich prognoz jeszcze nie ma.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama