Reklama

W Himalajach polisa nie zawsze pomoże

Nie jest łatwo kupić ubezpieczenie na wyprawę najwyższych górach, a nawet najlepsza polisa nie zagwarantuje, że zorganizowanie pomocy będzie możliwe.

Aktualizacja: 29.01.2018 19:19 Publikacja: 29.01.2018 16:37

Ubezpieczyciele niechętnie ubezpieczają wyjazdy w wysokie góry

Ubezpieczyciele niechętnie ubezpieczają wyjazdy w wysokie góry

Foto: Adobe Stock

Ubezpieczyciele niechętnie ubezpieczają wyjazdy w wysokie góry. Limit wysokości, do której udzielana jest ochrona, ustalany jest przez każdego z asekuratorów indywidualnie. Zazwyczaj waha się w granicach 5000-5500 m n.p.m.

Specjalną ofertę dla osób uprawiających ekstremalną aktywność górską ma stowarzyszenie Alpenverein, które chroni uczestników ekspedycji, których plan zakłada zdobywanie szczytów górskich o wysokości powyżej 6000 m oraz podczas ekspedycji do Arktyki (do miejsc docelowych położonych za północnym kołem podbiegunowym), na Antarktydę (do miejsc docelowych położonych za południowym kołem podbiegunowym) i na Grenlandię. W przypadku ekspedycji górskich na wysokości powyżej 6000 m Alpenverein za pośrednictwem firmy ubezpieczeniowej Europäische Reiseversicherung oferuje odrębne ubezpieczenie podróżne.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
Koniec konklawe w PZU. Spółka ma nowego prezesa. Teraz Bogdan Benczak
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama