Klienci już wiedzą o bezpośredniej likwidacji

Co trzeci kierowca wie, na czym polega bezpośrednia likwidacja szkód (BLS). Wciąż jednak większość z nich nie orientuje się, czy taką usługę oferuje ich ubezpieczyciel.

Publikacja: 14.01.2016 21:00

Klienci już wiedzą o bezpośredniej likwidacji

Foto: sxc.hu

Badanie zmotoryzowanych, które zleciło Liberty Ubezpieczenia, wskazuje na rosnącą popularność BLS. Rozwiązanie to wprowadziło w ubiegłym roku osiem towarzystw, które reprezentują 68 proc. rynku OC mierzonego zbieraną składką.

W standardowej procedurze likwidacji szkody komunikacyjnej w momencie wystąpienia kolizji drogowej obowiązkiem poszkodowanego było zgłoszenie szkody rzeczowej do ubezpieczyciela sprawcy kolizji. W efekcie, przy zakupie OC, klient najczęściej kierował się tylko jego ceną, a nie jakością likwidacji szkód przez ubezpieczyciela.

Pozostało 80% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty