Reklama

57 proc. Polaków chce współpracy Poczty i InPostu przy doręczaniu listów

W ciągu najbliższych dni operatorzy mają stworzyć pod egidą Urzędu Komunikacji Elektronicznej grupy robocze, które zajmą się wspólnym dostępem do infrastruktury.

Publikacja: 16.11.2015 21:00

57 proc. Polaków chce współpracy Poczty i InPostu przy doręczaniu listów

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Zwolennikiem udostępnienia sieci Poczty Polskiej (PP) rywalom, w tym InPostowi, jest regulator. Według UKE mogłoby to obniżyć ceny i poprawić jakość usług pocztowych. – Zależy mi na prawdziwej konkurencji, bo tylko taka przyniesie najlepsze korzyści dla konsumentów, a oni są tu najważniejsi. Nie widzę także potrzeby powielania infrastruktury, która może być udostępniana innym. To nieefektywne ekonomicznie – twierdzi Magdalena Gaj, prezes UKE.

Jak się okazuje, podobne oczekiwania mają Polacy. Z udostępnionych „Rzeczpospolitej" najnowszych badań MillwardBrown wynika, że 57 proc. respondentów chce, aby firmy te współpracowały w zakresie dostarczania korespondencji. Tylko co piąty badany jest przeciwny wzajemnemu korzystaniu przez operatorów pocztowych ze swojej infrastruktury i listonoszy. 59 proc. Polaków twierdzi, że otwarcie rynku pocztowego na konkurencję pozytywnie wpłynie na kondycję branży pocztowej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama