fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport

Kurierowi InPost zapłacisz kartą lub telefonem

123RF
Już nie będzie trzeba biegać do bankomatu, żeby zapłacić za paczkę wysłaną „za pobraniem”. Wszyscy kurierzy InPostu zostali wyposażeni w terminale dzięki, którym będzie można zapłacić kartą lub telefonem, zupełnie jak w zwykłym sklepie.

InPost we współpracy z Mastercard wyposażył 2,5 tys. kurierów w zbliżeniowe terminale płatnicze. W ten sposób klienci otrzymali możliwość płacenia kurierowi kartą płatniczą lub telefonem z odpowiednią aplikacją obsługującą zbliżeniowe płatności mobilne.

- Jesteśmy jedną z pierwszych firm kurierskich która wprowadza płatności kartą u wszystkich kurierów. To kolejne z zapowiadanych w tym roku wdrożeń, które mają ułatwić naszym klientom korzystanie z usług InPost i tym samym zwiększyć ich zasięg – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer, właściciela marki InPost.

- Nasze badania potwierdzają, że dla kupujących online najważniejsze jest, żeby płacenie było wygodne i szybkie, tak jak same e-zakupy. Konsumenci, którzy wybiorą płatność za pobraniem, będą mogli dokonać wygodnej i bezpiecznej bezgotówkowej transakcji z użyciem technologii zbliżeniowej, do której zalet zdążyli się już przyzwyczaić – tłumaczy Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Teraz płatność u kuriera InPost będzie wyglądała podobnie jak w sklepach stacjonarnych. Będzie można skorzystać z dowolnej karty płatniczej. Zarówno tradycyjnej jak i zbliżeniowej. Wystarczy również sam telefon jeśli posiadamy odpowiednią aplikację obsługującą zbliżeniowe płatności mobilne (bankową lub Android Pay). Płatności powyżej 50 zł będzie trzeba potwierdzić kodem PIN.

Jedną z ważniejszych zalet, które podkreślane są w informacji prasowej, oprócz wygody dla odbiorcy przesyłki i kuriera, wymieniane jest również jego bezpieczeństwo. Kurierzy nie będą nosili przy sobie tak dużych ilości gotówki, jak dotychczas, dzięki czemu będą mniej narażeni na próby kradzieży.

Wg ostatnich badań na zlecenie Mastercard wynika, że Polacy za zakupy online dosyć często płacą gotówką. Przy tym, aż 22 proc. kupujących online wybiera opcję za pobraniem.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA