Atlantia kontrolowana przez rodzinę Benettonów i właściciel filii Autostrade per l'Italia (ASPI) jest pod dużą presją polityczną od tragicznego w skutkach zawalenia się wiaduktu w Genui w sierpniu 2018. Zginęły wtedy 43 osoby.
Rząd obarczył winą za katastrofę brak nadzoru i serwisowania wiaduktu przez ASPI, przywódcy Ruchu 5 Gwiazd tworzącego rząd koalicyjny od początku nalegali na odebranie Atlantii koncesji za płatne autostrady, co jest głównym źródłem jej dochodów i jednej trzeciej zysków.
- Atlantia jest gotowa rozmawiać o pomyśle zmniejszenia stawek za korzystanie z autostrad — powiedziała Reuterowi osoba z sektora finansowego znająca sprawę i dodała, że jest to sygnał skierowany do rządu o chęci zakończenia półtorarocznego sporu.
Kierownictwo Autostrade miało 16 stycznia omawiać 4-letni plan działalności, szefowie Atlantii spotkają się następnego dnia w sprawie koncesji — podały 4 osoby.
Ruch 5 Gwiazd uzyskał tymczasem wsparcie dla swego twardego stanowiska ze strony prokuratury, która uruchomiła 4 śledztwa dotyczące Autostrade, bo uzyskała dowody na brak niezbędnych prac przy utrzymaniu stanu różnych tuneli i wiaduktów. Luigi Di Maio z Ruchu oświadczył 14 stycznia w telewizji RAI, że rząd odbierze Atlantii koncesję, a partie tworzące rząd koalicyjny zbiorą się w tej sprawie za kilka dni.