Taksówki na aplikację w Tajlandii od 2020 roku

Władze Tajlandii przygotowały projekt wytycznych przepisów dla firm przewozu pasażerów z użyciem aplikacji w smartfonach i chcą zalegalizować takie usługi do marca 2020 — podał resort transportu.

Aktualizacja: 10.09.2019 14:31 Publikacja: 10.09.2019 14:27

Taksówki na aplikację w Tajlandii od 2020 roku

Foto: Bloomberg

Usługi polegające na wspólnym korzystaniu ze środków transportu istnieją w szarej strefie w tym kraju, policjanci zatrzymują takie pojazdy i wypisują mandaty, bo nie są one odpowiednio zarejestrowane.

Obecne wytyczne wymagają, by prywatne pojazdy były zarejestrowane na konkretnego właściciela i wyposażone w system GPS. Kierujący nimi muszą posiadać prawo jazdy. Firmy wynajmu takich pojazdów muszą sprawdzać tożsamość kierowców i posiadać ośrodek składania skarg czynny przez całą dobę — wyjaśnił resort.


- Musieliśmy sprawdzić, co jest możliwe w ramach istniejącego prawa, aby dać ludziom możliwość wyboru, zamiast zwiększania konkurencji z taksówkami w obecnym systemem — powiedział Reuterowi wiceminister Jirut Wisansitr.

Wspólne korzystanie ze środków transportu staje się coraz bardziej popularne w kraju liczącym 67 mln mieszkańców, bo jest tańsze od taksówek, komfortowe i nie obarczone ryzykiem odmowy zawiezienia klienta, tam, gdzie sobie życzy, ale oczywiście denerwuje tradycyjnych taksówkarzy i posiadaczy popularnych tuk-tuków, trójkołowych ryksz, które mogą zabierać maksimum dwie osoby. 

Proponowane zmiany w przepisach pojawiły się po tegorocznej kampanii wyborczej partii Bhumjaithai, która obiecała zalegalizować usługi transportowe z używaniem aplikacji telefonicznych. Ugrupowanie to zdobyło dość miejsc w parlamencie, aby wejść do rządu koalicyjnego i otrzymało w nim resort transportu.


W Tajlandii działają od kilku lat firmy takiego przewozu pasażerów, ale w prawnej próżni. Firma Grab z Singapuru oferuje transport samochodami i motocyklami, konkurencyjna Get indonezyjskiej Go-Jek oferuje tylko transport motocyklami.

Usługi polegające na wspólnym korzystaniu ze środków transportu istnieją w szarej strefie w tym kraju, policjanci zatrzymują takie pojazdy i wypisują mandaty, bo nie są one odpowiednio zarejestrowane.

Obecne wytyczne wymagają, by prywatne pojazdy były zarejestrowane na konkretnego właściciela i wyposażone w system GPS. Kierujący nimi muszą posiadać prawo jazdy. Firmy wynajmu takich pojazdów muszą sprawdzać tożsamość kierowców i posiadać ośrodek składania skarg czynny przez całą dobę — wyjaśnił resort.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi