Reklama

Wątpliwości co do cen w roamingu - Agnieszka Gładysz, UKE

Zasadnicze wątpliwości budzi podejście części dostawców polegające na limitowaniu możliwości korzystania z usług w roamingu w ramach odrębnych paczek - mówi Agnieszka Gładysz zastępca dyrektora Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego w UKE.

Aktualizacja: 02.07.2017 20:42 Publikacja: 02.07.2017 19:37

Agnieszka Gładysz zastępca dyrektora Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego w UKE

Agnieszka Gładysz zastępca dyrektora Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego w UKE

Foto: UKE

Rz: Jaka jest sytuacja polskich operatorów telekomunikacyjnych?

Agnieszka Gładysz: W 2016 roku utrzymały się trendy z lat ubiegłych. Wartość rynku jest stabilna i wynosi blisko 40 mld zł. Obserwujemy nadal spadki w segmencie usług telefonii stacjonarnej, którą wciąż wypierają usługi mobilne oraz wzrost zainteresowania usługami wiązanymi. Nie wpływa to jednak na ogólną wartość rynku, a jedynie pokazuje, jak zmieniają się trendy, jeśli chodzi o preferencje usługobiorców. Usługi wiązane są segmentem, który w ostatnich latach wykazuje największą dynamikę. Rośnie także popularność poszczególnych usług telefonii mobilnej. Wykorzystanie transmisji danych wzrosło aż o 132 proc. w porównaniu z 2015 r. Polacy coraz częściej korzystają również z usług w roamingu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama