Wiosenna odnowa Orange Love z telewizją

W ofercie telekomu pojawiły się droższe pakiety konwergentne z płatną telewizją.

Aktualizacja: 07.03.2019 16:49 Publikacja: 07.03.2019 16:41

Wiosenna odnowa Orange Love z telewizją

Foto: Adobe Stock

Po dwóch latach od wprowadzenia pakietu konwergentnego Orange Love Orange Polska zdecydował się na odświeżenie produktu. Z punktu widzenia marketingowego nowa odsłona Orange Love, pakietów, z których korzysta 1,2 mln klientów indywidualnych telekomu, zbudowana została wokół usługi płatnej telewizji.

W końcu grudnia korzystało z niej 943 tys. abonentów operatora i była to jedna z rosnących linii produktowych. W rok grono abonentów płatnej telewizji Orange Polska powiększyło się o 95 tys. Natomiast grono użytkowników telewizji posiadających pakiet urosło o 174 tys. do 725 tys. W przeciwieństwie do Play Communications grupa Orange stawia nadal na telewizję linearną. Jak tłumaczył Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku masowego, nadal 95 proc. Polaków ogląda telewizję tradycyjną, a czas spędzany przez telewizorem to nadal około 4 godzin dziennie. To nie oznacza, że w pakietach nie ma serwisów OTT – pojawia się HBO Go.

Według Gacy nowa oferta Orange Love nastawiona jest na zwiększenie średniego przychodu od użytkownika w miesiącu (tzw. ARPU). Dowodem na to ma być poszerzenie palety pakietów konwergentnych telekomów o dwa droższe, obejmujące internet domowy, abonament komórkowy, płatną telewizję: za 149,9 zł (pakiet Extra) oraz za 219 zł (pakiet Premium).

Pierwszy z nich obejmuje internet domowy, w tym światłowód wraz ze Smart Wi-Fi, 168 kanałów telewizji (w tym 100 w jakości HD i treści w jakości 4K), a także usługę Orange TV Go, czyli dostęp do telewizji Orange na urządzeniach mobilnych. W ofercie telewizyjnej są m.in. Eleven Sports i Polsat Sport HD.

W droższym jest 181 kanałów telewizyjnych (113 w jakości HD) i VOD w jakości 4K, mobilny dostęp do wybranych treści w Orange TV GO oraz HBO GO. W ramach pakietusą m.in. wszystkie kanały Canal+ i HBO.

Dla porównania w 2018 r. ARPU od abonenta pakietu konwergentnego Orange Polska wynosiło średnio w miesiącu 102 zł. Zauważyć trzeba, że nie jest to średnie ARPU od użytkownika Orange, tylko przychód od abonenta pakietu Orange Love.

Według Gacy generalna polityka rabatowa Orange Love się nie zmienia. Nadal za zakup kolejnej usługi obowiązywać będzie bonus.

Gaca nie podał, na ilu nowych abonentów płatnej telewizji liczy w tym roku Orange Polska. – Nie podajemy takich danych – powiedział. Wskazał jednak, że obecnie 57 proc. abonentów stacjonarnego internetu telekomu ma pakiet konwergentny, i ocenił, że w perspektywie dwóch lat odsetek ten może urosnąć do 80 proc., osiągając tym samym prawdopodobnie górną granicę.

– To nie będzie oznaczało końca ofert konwergnentnych – zapewnił wiceprezes. Pytany o przejęcia w segmencie telewizji powiedział, że infrastruktura Orange i kablówek w dużej części pokrywa się, a z NC+ telekom łączy umowa o współpracy.

Po dwóch latach od wprowadzenia pakietu konwergentnego Orange Love Orange Polska zdecydował się na odświeżenie produktu. Z punktu widzenia marketingowego nowa odsłona Orange Love, pakietów, z których korzysta 1,2 mln klientów indywidualnych telekomu, zbudowana została wokół usługi płatnej telewizji.

W końcu grudnia korzystało z niej 943 tys. abonentów operatora i była to jedna z rosnących linii produktowych. W rok grono abonentów płatnej telewizji Orange Polska powiększyło się o 95 tys. Natomiast grono użytkowników telewizji posiadających pakiet urosło o 174 tys. do 725 tys. W przeciwieństwie do Play Communications grupa Orange stawia nadal na telewizję linearną. Jak tłumaczył Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku masowego, nadal 95 proc. Polaków ogląda telewizję tradycyjną, a czas spędzany przez telewizorem to nadal około 4 godzin dziennie. To nie oznacza, że w pakietach nie ma serwisów OTT – pojawia się HBO Go.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi