Obraźliwa reklama Dove była 3-sekundowym GIF-em, który został opublikowany w piątek na facebookowym koncie marki. Reklama usunięta została już następnego dnia.
"Obraz, który umieściliśmy na Facebooku, nie przekazał naszego przesłania, jakim jest reprezentowanie kobiet różnych ras. Bardzo żałujemy zniewagi, jaką wywołała reklama" - napisano w komunikacie zamieszczonym na Facebooku Dove. „Zdjęcie nie pokazywało różnorodności prawdziwego piękna, czym pasjonuje się Dove i co jest podstawą naszych przekonań. To nie powinno się wydarzyć” - dodano.
Pomimo przeprosin, internauci krytykowali markę pisząc między innymi, że Dove nie pierwszy raz obchodzi się w ten sposób z kwestiami rasowymi. Marka opisała kiedyś swój produkt jako przeznaczony dla skóry „od odcienia normalnego do ciemnego”, co sugerowało, że ciemniejsze odcienie skóry nie są normalne.
Rasistowska reklama Dove dziwi najbardziej dlatego, że marka jako jedna z pierwszych zdecydowała się na promowanie „prawdziwego piękna, naturalności i samoakceptacji". Wielokrotnie wzywała również do zerwania ze stereotypami i zwracanie uwagi na piękno wszystkich kobiet.