Reklama

Kryzys w branży czekolady

Nie ma ważniejszego dla branży czekolady miesiąca niż grudzień. W tym miesiącu sprzedaż jest największa i decyduje o rocznym wyniku.

Publikacja: 25.12.2015 14:21

Kryzys w branży czekolady

Foto: 123rf.com

W tym roku jednak branża jest w raczej kiepskich nastrojach. Wszystko przez rosnące ceny kakao oraz orzechów laskowych i migdałów.

Niemiecki Ritter Sport liczy ze wzrostem sprzedaży na poziomie 9 proc. w 2015 roku. Obroty wyniosą 470 mln euro. – wzrost sprzedaży jest niezadowalający. 2015 rok będzie raczej rozczarowujący – uważa prezes firmy Andreas Ronken. Wysokie ceny surowców będą miały bardzo negatywny wpływ na roczny zysk. Nie będzie straty, ale zysk będzie niewielki. Z kiepskimi wynikami rocznymi liczy się także cała konkurencja w tym także koncerny Hershey i Nestle -informuje portal n-tv.de.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama