Reklama
Rozwiń
Reklama

Kryzys w branży czekolady

Nie ma ważniejszego dla branży czekolady miesiąca niż grudzień. W tym miesiącu sprzedaż jest największa i decyduje o rocznym wyniku.

Publikacja: 25.12.2015 14:21

Kryzys w branży czekolady

Foto: 123rf.com

W tym roku jednak branża jest w raczej kiepskich nastrojach. Wszystko przez rosnące ceny kakao oraz orzechów laskowych i migdałów.

Niemiecki Ritter Sport liczy ze wzrostem sprzedaży na poziomie 9 proc. w 2015 roku. Obroty wyniosą 470 mln euro. – wzrost sprzedaży jest niezadowalający. 2015 rok będzie raczej rozczarowujący – uważa prezes firmy Andreas Ronken. Wysokie ceny surowców będą miały bardzo negatywny wpływ na roczny zysk. Nie będzie straty, ale zysk będzie niewielki. Z kiepskimi wynikami rocznymi liczy się także cała konkurencja w tym także koncerny Hershey i Nestle -informuje portal n-tv.de.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Przemysł spożywczy
Giuseppe Lavazza: Kawa jeszcze będzie droga, szansa na zmianę najwcześniej za rok
Przemysł spożywczy
Drożyzna kawie nie odpuszcza, ceny znów wzrosły o ponad 30 proc.
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama