Reklama

Spożycie mięsa już spada, trend ma się utrzymać

To już nie tylko deklaracje: w 2019 r. spożycie mięsa spadło o 1,4 kg na osobę. Oferta zamienników powoduje, że w tym roku trend może być jeszcze wyraźniejszy.

Aktualizacja: 17.08.2020 21:01 Publikacja: 17.08.2020 21:00

Coraz więcej Polaków ogranicza mięso. Ten trend widoczny jest w ofercie zarówno sklepów spożywczych,

Coraz więcej Polaków ogranicza mięso. Ten trend widoczny jest w ofercie zarówno sklepów spożywczych, jak i punktów gastronomicznych

Foto: shutterstock

Spożycie mięsa na osobę w 2019 r. spadło o 2,3 proc., do 61 kg – podał GUS. Trend ograniczania jego spożycia, deklarowany już przez 2–3 mln osób, staje się coraz bardziej widoczny na rynku i oddziałuje na to, co trafia na sklepowe półki.

Jak podał GUS, ogółem wydatki poniesione na żywność i napoje bezalkoholowe stanowiły 25,1 proc. wszystkich wydatków poniesionych miesięcznie na osobę w gospodarstwach domowych. – W subiektywnej ocenie gospodarstw domowych ogółem blisko 49 proc. oceniało swoją sytuację materialną jako dobrą lub raczej dobrą i ok. 44 proc. jako przeciętną – czytamy w opracowaniu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama