Reklama

Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Należąca do Mondelez marka Milka nie ukróci monopolu marki Ritter na kwadratowy kształt tabliczek.

Aktualizacja: 23.07.2020 16:05 Publikacja: 23.07.2020 16:00

Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Foto: AFP

Marka Ritter Sport od lat reklamuje się hasłem „Quadratisch. Praktisch. Gut." (Kwadratowa. Praktyczna. Dobra.). Charakterystyczny kształt tabliczek jest rozpoznawalny dla każdego miłośnika dobrej czekolady. Marka Milka chciała przełamać monopol na kwadratowe tabliczki, jednak wyrok Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w Karlsruhe nie pozostawia wątpliwości – kwadratowa czekolada może być w Niemczech tylko jedna.

Według „Die Welt" argumentacja sądu dowodzi, że co prawda marka nie może sobie rościć ochrony w sytuacji, w której podstawą jest wyłącznie forma, ale w przypadku Ritter Sport sytuacja przedstawia się inaczej. Tu kształt tabliczki sugeruje pochodzenie wyrobu i wpływa na oczekiwania co do jakości (o którą rodzinna niemiecka firma dba od lat). Forma jako taka nie wpływa na różnice cenowe. Prawnicy Rittera dowodzili, że klienci nie kupują czekolady tylko ze względu na kształt, a chodzi im o jakość czy skład. Z kolei Milka argumentowała, że to właśnie slogan reklamowy i kształt są podstawami sukcesu czekolady firmy Alfred Ritter. Sąd uznał racje rodziny Ritterów i zakończył dziesięcioletnią prawną batalię.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama