Burger King reklamuje Whoppera niebieską pleśnią

Amerykańska sieć fast food Burger Kinga postanowiła zareklamować swoje kanapki w dość niecodzienny sposób. Pochwaliła się, że jej Whoppery pleśnieją.

Aktualizacja: 19.02.2020 19:11 Publikacja: 19.02.2020 17:00

Burger King reklamuje Whoppera niebieską pleśnią

Foto: Burger King

Koncern wypuścił reklamę na, której pokazuje jak dzień po dniu pleśnieje Whopper. Kanapka była sfilmowana przez 34 dni. I na koniec jest niemal cała pokryta zielono-niebieską pleśnią. Według amerykańskiego koncernu to dowód na to, że jest całkowicie naturalna, bez dodatków konserwantów. Filmik trwa 45 sekund, a w tle słychać popularny szlagier Diny Washington z 1959 roku "What a Difference A Day Makes" (Jaką różnicę robi jeden dzień).

"The beauty of no artificial preservatives" (Piękno braku sztucznych konserwantów) - przekonuje Burger King.

Czytaj także: Burger King wprowadza odwrócone burgery na cześć „Stranger Things” Netfliksa

Koncern zapewnia, że od lat "ciężko pracuje" nad tym, by z kanapek serwowanych w swoich lokalach usunąć wszystkie nienaturalne konserwanty, barwniki spożywcze i sztuczne aromaty.

Według Christophera Finazzo, amerykańscy konsumenci już od kilku lat testują kanapki bez konserwantów i sztucznych dodatków, nie wiedza co o tym. Sieć stopniowo je wycofywała. Do końca 2020 roku we wszystkich ponad 400 restauracjach w USA będą podawane tylko całkowicie naturalne kanapki - informuje telewizja CNN.

Kilka lat temu furorę w internecie robiły eksperymenty na kanapkach z konkurencyjnej sieci - McDonald's, które nawet po latach nie pleśniały. W 2009 roku na Islandii zamknięto w specjalnym pojemniku cheeseburgera. Właśnie po to, by sprawdzić czy spleśnieje. Po 10 latach jego wygląd w zasadzie się nie zmienił. Gablota stoi obecnie w hostelu Snotra House w Rejkiawiku jako atrakcja turystyczna.

W 2010 roku fotografka Sally Davies kupiła zestaw Happy Meal i codziennie przez 6 miesięcy robiła mu zdjęcia. Twierdzi, że nie było widać żadnych oznak zepsucia jedzenia - informuje BBC.

Koncern wypuścił reklamę na, której pokazuje jak dzień po dniu pleśnieje Whopper. Kanapka była sfilmowana przez 34 dni. I na koniec jest niemal cała pokryta zielono-niebieską pleśnią. Według amerykańskiego koncernu to dowód na to, że jest całkowicie naturalna, bez dodatków konserwantów. Filmik trwa 45 sekund, a w tle słychać popularny szlagier Diny Washington z 1959 roku "What a Difference A Day Makes" (Jaką różnicę robi jeden dzień).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku