McDonald’s sprzedaje większościowy pakiet akcji w Chinach

Fastfoodowa sieć planuje sprzedać pakiet kontrolny swoich interesów w Chinach i Hong Kongu za 2,08 mld dol.

Aktualizacja: 09.01.2017 18:33 Publikacja: 09.01.2017 18:15

McDonald’s sprzedaje większościowy pakiet akcji w Chinach

Foto: Bloomberg

Akcje trafią w ręce konsorcjum składającego się m. in. z państwowego Citic i Carlyle Group. Umowa jest częścią międzynarodowego planu naprawczego McDonald's, który zmaga się ze słabym wzrostem na swoich największych rynkach w Stanach Zjednoczonych czy Francji.

Citic Limited, Citic Capital Holdings, Carlyle Group i McDonald's utworzą spółkę, która będzie działać jako franczyzobiorca sieci fastfoodów na terenie Chin i Hong Kongu przez 20 lat. Amerykańska sieć ma pomóc w przyspieszeniu rozwoju Chin poprzez nowe restauracje, szczególnie w mniejszych miastach, które będą korzystać na zwiększonej urbanizacji i wzroście dochodów.

Indywidualnie McDonald's nie posiada pieniędzy ani zasobów, żeby skupić się na Chinach. Obecnie znajduje się na ich terytorium 2400 restauracji oraz 240 w Hong Kongu. Nowe partnerstwo pozwoli powiększyć te liczby o kolejne 1500 restauracji w przeciągu 5 lat.

Umowa przewiduje, że McDonald's zachowa 20 proc. udziałów spółki. Początkowo firma przewidywała pozyskać 3 mld dol., ale ostatecznie postanowiła zachować mniejszościowy pakiet, licząc na korzyści z przyszłego rozwoju w Chinach.

Jeszcze w marcu McDonald's planował reorganizację działalności w całym regionie. Ostatecznie jednak biznes w Korei Południowej pozostał w dotychczasowej formie.

Globalne plany restrukturyzacji obejmują refranczyzowanie 4000 restauracji do końca 2018 r. Długoterminowym celem jest franczyza 95 proc. placówek.

Akcje trafią w ręce konsorcjum składającego się m. in. z państwowego Citic i Carlyle Group. Umowa jest częścią międzynarodowego planu naprawczego McDonald's, który zmaga się ze słabym wzrostem na swoich największych rynkach w Stanach Zjednoczonych czy Francji.

Citic Limited, Citic Capital Holdings, Carlyle Group i McDonald's utworzą spółkę, która będzie działać jako franczyzobiorca sieci fastfoodów na terenie Chin i Hong Kongu przez 20 lat. Amerykańska sieć ma pomóc w przyspieszeniu rozwoju Chin poprzez nowe restauracje, szczególnie w mniejszych miastach, które będą korzystać na zwiększonej urbanizacji i wzroście dochodów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”