Reklama

Indie zachęcają swoich obywateli, by jedli więcej cukru

Indyjski przemysł cukrowy chce „rozprawić się z mitami na temat cukru”. W tle jest kryzys nadpodaży.

Publikacja: 03.11.2020 14:53

Indie zachęcają swoich obywateli, by jedli więcej cukru

Foto: AdobeStock

Zrzeszenie producentów cukru w Indiach Indian Sugar Mills Association rozpoczęło kampanię mającą na celu zachęcenie Hindusów do jedzenia większych ilości cukru. ISMA twierdzi, że chce się „rozprawić z mitami na temat cukru i jego efektów zdrowotnych”.

Kampanię ISMA prowadzi pod hasłem „Jedz, pij i bądź zdrowy: trochę cukru nie zaszkodzi”. Prowadzona ona jest online z użyciem mediów społecznościowych i warsztatów online, na których sławni szefowie kuchni i specjalizujący się w zdrowiu coache dyskutują o zdrowym życiu. W ramach kampanii prezentowane są przepisy na słodycze, a głównym „wrogiem” są tu sztuczne słodziki, co do których sugeruje się, w ramach kampanii ISMA, że nie pomagają stracić wagi i mają negatywne konsekwencje zdrowotne. Kampanię wsparł sekretarz ds. żywności Sudhanshu Panday.

- Wokół cukru i jego konsumpcji narosło wiele mitów bez podstawy naukowej – stwierdził, w cytowanej przez BBC, wypowiedzi Pandey.

Analitycy rynku spodziewają się, że Indie wyprodukują w tym roku 31 mln ton cukru, o 13 procent więcej niż rok wcześniej. Rząd rozpoczął delikatnie sugerować, że wstrzyma jednak subsydia eksportowe, gdyż w indyjskich magazynach cukier po prostu zalega. Tymczasem cukier jest podstawą utrzymania dla około 50 mln rolników, do których dochodzą miliony pracowników cukrowni i transportu. Dotychczas rząd wspierał subsydiami eksport, by pozbyć się nadmiaru z kraju, jednak pojawiające się sugestie oraz wsparcie kampanii na rzecz większej konsumpcji w kraju, sugerują, że ta polityka zbliża się do końca.

Innym sposobem na pozbycie się nadwyżek cukru jest przerabianie go na alkohol. ISMA przewiduje, że produkcja etanolu wzrośnie w Indiach w 2021 do 3 mld litrów z 1,9 mld w 2020.

Reklama
Reklama

Indyjska kampania na rzecz większej konsumpcji cukru idzie na przekór kampaniom prowadzonym w większości krajów rozwiniętych. Podążając za sugestiami Światowej Organizacji Zdrowia, opartymi na badaniach naukowych, wiele krajów próbuje obniżyć spożycie cukru, gdyż nadmierne spożycie cukrów, zarówno prostych (glukoza, fruktoza), jak i złożonych (sacharoza) jest kojarzone z epidemią otyłości i wzrostem zachorowań na cukrzycę.

Indie są największym światowym konsumentem cukru, chociaż mieszkańcy Indii jedzą średnio tylko 19 kg. To mniej niż światowa średnia, która w 2018 roku według danych International Sugar Organization wynosiła 22,6 kg rocznie per capita. W Polsce spożycie cukru na głowę wyniosło w 2018 roku 51 kg.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama