Reklama
Rozwiń
Reklama

Szwajcarska czekolada traci na pandemii

Producenci czekolady ze Szwajcarii tracą na zmniejszonym ruchu turystycznym.

Publikacja: 27.10.2020 13:37

Szwajcarska czekolada traci na pandemii

Foto: AdobeStock

Sprzedaż szwajcarskiej czekolady spadła w okresie styczeń-sierpień o 14,3 procent. Szczególnie mocny spadek był w okresie od kwietnia do sierpnia – w stosunku do porównywalnego okresu 2019 roku spadek wyniósł 21,5 procenta. Organizacja zrzeszająca producentów czekolady Chocosuisse w informacji o spadkach zwróciła uwagę, że spadła zarówno sprzedaż na rodzimym rynku, jak i eksport.

Eksport jest bardzo istotny dla producentów czekolady ze Szwajcarii – 70 procent produkcji jest kierowana na rynki zagraniczne. Na znaczące spadki sprzedaży słodkości wpływa zwłaszcza spadek ruchu turystycznego, twierdzi Chocosuisse, zrzeszająca między innymi tak znane marki, jak Barry Callebaut czy Lindt&Spruengli.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama