Reklama
Rozwiń
Reklama

Szwajcarska czekolada traci na pandemii

Producenci czekolady ze Szwajcarii tracą na zmniejszonym ruchu turystycznym.

Publikacja: 27.10.2020 13:37

Szwajcarska czekolada traci na pandemii

Foto: AdobeStock

Sprzedaż szwajcarskiej czekolady spadła w okresie styczeń-sierpień o 14,3 procent. Szczególnie mocny spadek był w okresie od kwietnia do sierpnia – w stosunku do porównywalnego okresu 2019 roku spadek wyniósł 21,5 procenta. Organizacja zrzeszająca producentów czekolady Chocosuisse w informacji o spadkach zwróciła uwagę, że spadła zarówno sprzedaż na rodzimym rynku, jak i eksport.

Eksport jest bardzo istotny dla producentów czekolady ze Szwajcarii – 70 procent produkcji jest kierowana na rynki zagraniczne. Na znaczące spadki sprzedaży słodkości wpływa zwłaszcza spadek ruchu turystycznego, twierdzi Chocosuisse, zrzeszająca między innymi tak znane marki, jak Barry Callebaut czy Lindt&Spruengli.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Drożyzna kawie nie odpuszcza, ceny znów wzrosły o ponad 30 proc.
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama