Moda na zdrową, wegetariańską dietę zatacza coraz szersze kręgi w branży fast-foodów. Międzynarodowi giganci, tacy jak Burger King i McDonlad’s, wprowadziły już do swojej oferty kotlety bezmięsne, zaczynając od ojczystego rynku, czyli Stanów Zjednoczonych. Amerykański rynek jest jednak bardzo wymagający, ponieważ trend na zdrowie dopiero powoli się w nim rozwija, a zamiłowanie do burgerów jest głęboko zakorzenione w kulturze. Firmy próbują więc trafić do swoich klientów inną drogą, tworząc wegetariańskie dania jak najlepiej imitujące mięso.

Czytaj także: Szturm bezmięsnych burgerów. Trafią do sklepów 

Jak podaje CNN, z podobną inicjatywą zamierza wyjść także Subway. Sieć miała już w swojej ofercie wegetariańskie pozycje, takie jak Sandwicz Falafel czy Veggie Patty, teraz postanowiła jednak pójść o krok dalej i wprowadzić bezmięsne kulki Beyond Meatball - do złudzenia przypominające tradycyjne kulki mięsne używane w kanapkach sieci. 

Subway stworzył je we współpracy z firmą Beyond Meat. Kulki są wytwarzane z białka roślinnego i będą podawane w kanapce Beyond Meatball Marinara. Podobnie do swoich rywali, Subway próbuje dotrzeć z nową pozycją przede wszystkim do osób mięsożernych, które chcą coś zmienić w swojej diecie i zacząć się zdrowo odżywiać. Kanapka nie jest jednak dobrą opcją dla wegan, ponieważ jest podawana z parmezanem (choć można poprosić o wersję bez sera).

Subway testuje bezmięsne kulki na razie tylko w swoich restauracjach w USA i Kanadzie. We wrześniu mają pojawić się one już w 685 lokalach sieci za oceanem i będą dostępne przez określony czas. Jeśli zyskają zainteresowanie klientów, możliwe, że sieć wprowadzi je do swojej stałej oferty, także na innych rynkach.