Absolwent zmięknie w pracy

Pracodawcy, widząc deficyt społecznych (tzw. miękkich) kompetencji w pokoleniu Y, sami pomagają je rozwijać.

Publikacja: 21.07.2015 22:00

Badanie Hay Group- w pokoleniu Y często łatwiej o wiedzę techniczną niż kompetencje miękkie, więc fi

Badanie Hay Group- w pokoleniu Y często łatwiej o wiedzę techniczną niż kompetencje miękkie, więc firmy same muszą je rozwijać.

Foto: PhotoXpress

Absolwent z dobrze rozwiniętymi kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi, czyli taki, który dobrze sobie radzi w pracy zespołowej, umie słuchać, zarządzać sobą i ma dużą samoświadomość, jest dzisiaj na wagę złota. Tak twierdzi ponad dwie trzecie pracowników i menedżerów działów HR w Polsce i aż 88 proc. na świecie w badaniu firmy doradczej Hay Group, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Jednocześnie aż dwie trzecie z uczestniczących w nim polskich HR-owców ocenia, że u przyszłych pracowników trudniej jest znaleźć kompetencje społeczne i emocjonalne niż umiejętności techniczne. Na świecie takie oceny powtarzają się jeszcze częściej, bo wśród 82 proc. HR-owców.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera