fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Forum
Korporacje od lat oddziałują na rzeczywistość. Dziś, by lepiej sprzedawać produkty i usługi, podkreślają na marketingowych sztandarach wartości i idee, których rzekomo bronią lub są ich orędownikami. Wkraczają w ten sposób w przestrzeń światopoglądową, w której dominowały dotychczas religie czy partie polityczne.

Każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z naukami humanistycznymi, zgodzi się, że za każdym działaniem człowieka stoi pewna idea. Dzieje się tak zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym. Odwołując się do rozumowej oceny rzeczywistości, możemy domniemywać, że ktoś, kto zbudował dom, uczynił to w celu przekazania go dzieciom lub krewnym. Mógł to zrobić również po to, aby część kondygnacji przeznaczyć na wynajem albo na sprzedaż. W każdym z tych przypadków za działaniem stoi jakaś idea – od przedłużenia gatunku, po zapewnienie sobie i najbliższym stabilizacji bytowej.

Niekiedy jednak, wskazanie takiej idei będzie trudniejsze z uwagi na liczne motywacje i niepowtarzalne okoliczności warunkujące nasze czyny. Dlaczego czasami człowiek robi coś dobrego, a innym razem – coś złego? Z jakich powodów raz postępuje mądrze i podejmuje długofalowe, odpowiedzialne decyzje, a kiedy indziej – działa w sposób niemądry i nieprzemyślany? Często brakuje ...

Źródło: Plus Minus
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA