Reklama

„Nienawiść, którą dajesz”. Szkolna pogadanka o nienawiści

22 lata po śmierci rapera Tupaca Shakura, zastrzelonego na ulicy w Las Vegas, słowa, które nosił wytatuowane na brzuchu, ożywają w tytule filmu George'a Tillmana Jr. „Nienawiść, którą dajesz". Przekaz obrazu jest prosty – trochę w myśl przysłowia, że czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci – agresja i brak tolerancji zakorzenione od najmłodszych lat, z czasem wracają i oddają prosto w twarz z nawiązką.

Publikacja: 25.01.2019 18:00

„Nienawiść, którą dajesz”. Szkolna pogadanka o nienawiści

Foto: materiały prasowe

Więzy społeczne w Ameryce, poluzowane już za czasów prezydentury Baracka Obamy, okazały się ostatecznie iluzją. Sięgnięcie po najwyższe stanowisko w państwie przez Donalda Trumpa, a zwłaszcza jego ostra retoryka, boleśnie przypomniały fakt, że Stany Zjednoczone zbudowano na rasizmie i niewolnictwie. Nic dziwnego, że kolejne pokolenie afroamerykańskich twórców – na czele z Barrym Jenkinsem, autorem oscarowego „Moonlight" (2016) oraz Ryanem Cooglerem, którego „Czarna Pantera" (2018) została znakomicie przyjęta zarówno przez krytykę, jak i widownię, stając się jednym z najbardziej kasowych hitów w historii – postanowiło zareagować na zaistniałą sytuację.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama