Reklama
Rozwiń
Reklama

Dla zjednoczonej, prężnej i suwerennej Europy

Poza tragedią zdrowotną, kryzys koronawirusowy będzie miał coraz większy wpływ na główne trendy na naszej planecie. Zachęca nas to do świeżego spojrzenia na świat i Europę w świecie.

Publikacja: 09.06.2020 21:00

Dla zjednoczonej, prężnej i suwerennej Europy

Foto: Adobe Stock

Kryzys ten zdecydowanie ożywia temat naszej autonomii, naszej suwerenności i pozycji jako podmiotu w światowej geopolityce, zwłaszcza w obliczu rosnących napięć między USA a Chinami. Era Europy pojednawczej, ale nie naiwnej, przetrwała. Szlachetna „miękka siła" nie wystarcza już jednak w dzisiejszym świecie. Konieczne jest dodanie wymiaru „twardej siły", który nie ogranicza się do jej wymiaru militarnego, nawet jeśli to konieczne dla rozwoju obronności Europy. Innymi słowy, oznacza to możliwość wykorzystania wpływów do egzekwowania swojej wizji świata i swoich interesów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama