Firmy motorem napędowym polskiego rynku nowych aut

W lutym 2018 r. przedsiębiorcy kupili o prawie 12 proc. więcej samochodów osobowych niż rok wcześniej.

Aktualizacja: 03.04.2018 22:39 Publikacja: 03.04.2018 22:27

Skoda jest liderem polskiego rynku flotowego z modelami Octavia (na zdjęciu) i Fabia

Skoda jest liderem polskiego rynku flotowego z modelami Octavia (na zdjęciu) i Fabia

Foto: materiały prasowe

Na 42,1 tys. nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce w lutym 2018 r. prawie 65 proc. kupiły firmy. Z kolei od stycznia udział klientów firmowych w całości pierwszych rejestracji wyniósł 63 proc. W rzeczywistości jest on jednak znacznie większy. Statystyka ta nie uwzględnia bowiem osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców klasyfikowane są w grupie klientów indywidualnych. – Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się różnić, jeszcze bardziej zwiększając różnicę pomiędzy nimi na korzyść firm – zaznacza Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar.

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?