W I kwartale deweloper budujący w kilkunastu miastach sprzedał 779 mieszkań, o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka wprowadziła w tym czasie do oferty aż 2,1 tys. lokali, co powiększyło dostępny dla klientów zasób do ponad 4 tys. W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. Murapol przekazał również klientom klucze do 452 lokali, o 12 proc. więcej rok do roku. W całym 2020 r. firma sprzedała 2,72 tys. mieszkań, o 5,2 proc. mniej niż rok wcześniej, i przekazała 2,92 tys., o 6,5 proc. mniej rok do roku.

– Wyniki sprzedaży za I kwartał br. potwierdzają, że mimo wpływu, jaki na całą gospodarkę wywarła globalna pandemia, branża nieruchomości nie tylko obroniła się, ale wręcz wykorzystuje szanse stworzone przez nową sytuację – mówi Nikodem Iskra, prezes Murapolu. – Popyt na mieszkania utrzymuje się na stale wysokim poziomie, a dodatkowym paliwem są klienci inwestycyjni, którzy uciekając przed utratą wartości pieniądza w czasie, stanowią coraz liczniejszą grupę nabywców. Odpowiadając na to zainteresowanie, stale pracujemy nad rozbudową oferty, a portfel projektów w przygotowaniu pozwoli nam na wprowadzenie kolejnych inwestycji do sprzedaży w tym roku – dodaje.

Menedżer przyznaje, że wysoki popyt nie zwalnia spółki z konkurowania o klienta, dlatego co miesiąc organizowane są promocje, w ramach których klienci mogą otrzymać różne bonusy. – Jeszcze w tym miesiącu zamierzamy uruchomić promocję, w której damy możliwość wyboru jednej z sześciu propozycji. To zarówno stosowane już wcześniej rabaty, jak rok bez rat czy miejsce parkingowe w cenie, a także nowe bonusy, stanowiące wsparcie na wypadek utraty pracy czy zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej – mówi Iskra. Jednocześnie firma spodziewa się kontynuacji wzrostu cen z uwagi na mocny popyt na mieszkania oraz czynniki ogólnogospodarcze. To m.in. inflacja, stopy procentowe, dynamika wynagrodzeń czy stopa bezrobocia.

Murapol na koniec marca miał w banku ziemi tereny z pozwoleniami na budowę umożliwiające postawienie 11 tys. lokali oraz zabezpieczone parcele umożliwiające budowę 7,7 tys. mieszkań.

Wcześniej wyniki za I kwartał podali inni duzi gracze. Budujący głównie w Warszawie i Trójmieście Dom Development zwiększył sprzedaż o 33 proc., do 1,08 tys. mieszkań, a ogólnopolski Atal poprawił wynik o 14 proc., do 848 lokali.