Echo Investment, powiększone o wrocławski biznes Archicomu, celuje w tym roku w sprzedaż ponad 3200 mieszkań – zapowiedział podczas konferencji wynikowej prezes Nicklas Lindberg. Poproszony o szczegóły, podkreślił, że przejęcie jest w toku i ostateczny pułap sprzedaży grupy w nowym kształcie zostanie podany po zamknięciu transakcji. W 2020 r. liderami rynku pod względem sprzedaży były Dom Development (3756), Atal (2896) i Robyg (2738).

W 2020 r. samo Echo wypracowało rekordowy wynik, znajdując nabywców na 1570 lokali na spadkowym rynku, o 16 proc. więcej niż w 2019 r. Według danych Archicomu sprzedaż we Wrocławiu sięgnęła 968 lokali, o 19 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeśli chodzi o tegoroczne plany, Echo chce zwiększyć sprzedaż, a Archicom w lutym podał, że celuje w zawarcie z klientami 1–1,2 tys. umów na wrocławskim rynku.

Samo Echo w ofercie na koniec zeszłego roku miało 1106 lokali, a Archicom we Wrocławiu 1305.

Menedżerowie Echa ocenili popyt na mieszkania w Polsce jako bardzo dobry. Zważywszy, że dodatkowym źródłem popytu są coraz aktywniejsi inwestorzy z rynku PRS (najem instytucjonalny), oraz ze względu na problemy z szybkim uzyskiwaniem pozwoleń na budowę i uzupełnianiem oferty należy się spodziewać dalszego wzrostu cen lokali – ten trend widziany był już w I kwartale.

W 2020 r. Echo przekazało klientom rekordową liczbę 1505 mieszkań, o 19 proc. więcej rok do roku. Dzięki wzrostowi cen sprzedaż w ujęciu wartościowym urosła mocniej, bo o 31 proc., do 729 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży skurczyła się jednak z 27,7 do 22,6 proc., dlatego zysk wzrósł w mniejszej skali, o 7 proc., do 165 mln zł. Spadek rentowności to efekt słabszego miksu lokali wydawanych I półroczu, w samym IV kwartale, na który przypadła kumulacja przekazań (792 lokale), marża wyniosła już 25 proc.