Jak podaje IAB, „wysokie tempo wzrostu wydatków na reklamę w sieci stopniowo wyhamowuje (z 25 proc. w pierwszym do 12 proc. w trzecim kwartale), jednak wydatki na komunikację cyfrową wciąż notują dwucyfrowy indeks".

Bazowy scenariusz prognoz IAB dla rynku reklamy w całym roku zakłada, że zamknie się on w sieci 15–17 proc. wzrostem (co przełoży się na 3,6 mld zł 3,6mld zł przychodów z reklam). - W scenariuszu tym dynamika w drugim półroczu może spaść nawet o połowę, jednak dzięki bardzo dobrym wynikom już zamkniętego półrocza całkowita wartość rynku nie powinna spaść poniżej wspomnianej wartości 3,6 mld zł. Drugi scenariusz (dynamiczny) zakłada, że indeks roczny wyniesie 18–20 proc., a wartość komunikacji cyfrowej może przekroczyć 3,7 mld zł – podaje IAB w swoim raporcie „Perspektywy rozwojowe reklamy on-line w Polsce: 2016/2017".

Po trzech kwartałach tego roku najszybciej rosła w Polsce reklama kierowana do użytkowników urządzeń mobilnych (o 63 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, dzięki czemu stanowiła już 21,3 proc. całego rynku) oraz w mediach społecznościowych (o 48 proc. r/r, 12,6 proc. udziałów w rynku). Reklama wideo rosła o 25 proc. i stanowiła 10 proc. rynku.

Największy udział w całym internetowym torcie reklamowym miała reklama graficzna z wyłączeniem wideo (39 proc.), kolejne były: reklama w wyszukiwarkach (34 proc.), ogłoszenia (14 proc.) oraz e-mail (3 proc.).