fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Sztuczna inteligencja gra w Starcrafta

materiały prasowe
Po sukcesie programu AlphaGo, który jako pierwszy w historii pokonał mistrza świata w grze w go, firma DeepMind planuje kolejny krok w rozwoju sztucznej inteligencji.

Przy współpracy ze studiem Blizzard firma stworzy środowisko do testów AI, które będzie dostępne dla naukowców na całym świecie. Podstawą do jego rozwoju ma być silnik gry StarCraft II. Obie spółki mają stworzyć specjalne scenariusze zdarzeń pozwalające naukowców testować własne rozwiązania AI oraz sprawdzać ich wydajność i efektywność.

– Realizujemy naukową misję, która ma przesunąć granice AIT dzięki stworzeniu uczących się programów, które same rozwiązywałyby problemy, bez żadnych wskazówek. Gry komputerowe wydają się być idealnym środowiskiem do tego celu. Pozwalają one opracowywać oraz szybko i wydajnie testować coraz bardziej elastyczne algorytmy, udzielając przy tym natychmiastowej informacji zwrotnej – twierdzą analitycy DeepMind.

Stworzony przez DeepMind algorytm ochrzczony dyferencyjnym komputerem neuronowym (DNC) ma umiejętność ćwiczenia pamięci zdarzeń w procesie porównywania własnych rozwiązań z prawidłowymi. Każde takie zdarzenie zwiększa prawdopodobieństwo prawidłowej odpowiedzi w przyszłości. Maksymalna dokładność DNC szacowana jest obecnie na 98,9 proc.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA