Reklama

Sztuczna inteligencja gra w Starcrafta

Po sukcesie programu AlphaGo, który jako pierwszy w historii pokonał mistrza świata w grze w go, firma DeepMind planuje kolejny krok w rozwoju sztucznej inteligencji.

Aktualizacja: 07.11.2016 16:50 Publikacja: 07.11.2016 15:34

Sztuczna inteligencja gra w Starcrafta

Foto: materiały prasowe

Przy współpracy ze studiem Blizzard firma stworzy środowisko do testów AI, które będzie dostępne dla naukowców na całym świecie. Podstawą do jego rozwoju ma być silnik gry StarCraft II. Obie spółki mają stworzyć specjalne scenariusze zdarzeń pozwalające naukowców testować własne rozwiązania AI oraz sprawdzać ich wydajność i efektywność.

– Realizujemy naukową misję, która ma przesunąć granice AIT dzięki stworzeniu uczących się programów, które same rozwiązywałyby problemy, bez żadnych wskazówek. Gry komputerowe wydają się być idealnym środowiskiem do tego celu. Pozwalają one opracowywać oraz szybko i wydajnie testować coraz bardziej elastyczne algorytmy, udzielając przy tym natychmiastowej informacji zwrotnej – twierdzą analitycy DeepMind.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Media
Nielegalny streaming kwitnie. A mundial przyniesie erupcję piractwa
Media
Telewizja i streaming: cichy pakt, czy przymusowy związek
Reklama
Reklama