Przy współpracy ze studiem Blizzard firma stworzy środowisko do testów AI, które będzie dostępne dla naukowców na całym świecie. Podstawą do jego rozwoju ma być silnik gry StarCraft II. Obie spółki mają stworzyć specjalne scenariusze zdarzeń pozwalające naukowców testować własne rozwiązania AI oraz sprawdzać ich wydajność i efektywność.

– Realizujemy naukową misję, która ma przesunąć granice AIT dzięki stworzeniu uczących się programów, które same rozwiązywałyby problemy, bez żadnych wskazówek. Gry komputerowe wydają się być idealnym środowiskiem do tego celu. Pozwalają one opracowywać oraz szybko i wydajnie testować coraz bardziej elastyczne algorytmy, udzielając przy tym natychmiastowej informacji zwrotnej – twierdzą analitycy DeepMind.

Stworzony przez DeepMind algorytm ochrzczony dyferencyjnym komputerem neuronowym (DNC) ma umiejętność ćwiczenia pamięci zdarzeń w procesie porównywania własnych rozwiązań z prawidłowymi. Każde takie zdarzenie zwiększa prawdopodobieństwo prawidłowej odpowiedzi w przyszłości. Maksymalna dokładność DNC szacowana jest obecnie na 98,9 proc.