Reklama

Dyrektor ds. komunikacji Netflixa zwolniony za rasizm

Jonathan Friedland, dyrektor Netflixa ds. komunikacji został zmuszony do dymisji za używanie wulgarnego, rasistowskiego języka.

Aktualizacja: 25.06.2018 14:46 Publikacja: 25.06.2018 14:23

Dyrektor ds. komunikacji Netflixa zwolniony za rasizm

Foto: Bloomberg

Friedland - odpowiedzialny za PR firmy - kilkukrotnie użył na spotkaniach służbowych określenia "czarnuch" w odniesieniu do Afroamerykanów.

Reed Hastings, szef Netflixa uznał zachowanie Friedlanda za niedopuszczalne i niezgodne ze standardami firmy.

Jonathan Friedland pełnił funkcję szefa komunikacji Netflixa od 7 lat. Stanowisko stracił niemal z dnia na dzień, po osobistej decyzji szefa Netflixa.

Hastings poinformował w specjalnym komunikacie, że kilka miesięcy temu kierownictwo firmy po raz pierwszy dowiedziało się o niestosownych komentarzach Friedlanda. Wtedy uznano to za "niefortunną pomyłkę" i nie wyciągnięto żadnych konsekwencji. Jednak w ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje o tym, że menedżer niedługo po wspomnianym incydencie znowu użył określenia "czarnuchy" wobec dwóch czarnoskórych pracowników działu HR, tym razem zwracając się bezpośrednio do nich.

Reed Hastings uznał, że Friedland rażąco narusza standardy obowiązujące w firmie, a jego rasistowskie komentarze nie są przypadkowe i wynikają z prawdziwych przekonań. I zdecydował się  na jego zwolnienie, mimo wysokich kompetencji zawodowych oraz długiego stażu w firmie.

Reklama
Reklama

Nie wiadomo na razie kto zamiast Friedlanda pokieruje dalej komunikacją koncernu.

Jonathan Friedland przeprosił za swoje zachowanie na Twitterze.

Friedland wcześniej pracował jako szef działu komunikacji w Walt Disney Company. Karierę zaczynał jednak jako dziennikarz w "The Wall Street Journal", gdzie pracował 10 lat oraz w "Far Eastern Economic Review".

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama