Dyrektor ds. komunikacji Netflixa zwolniony za rasizm

Jonathan Friedland, dyrektor Netflixa ds. komunikacji został zmuszony do dymisji za używanie wulgarnego, rasistowskiego języka.

Aktualizacja: 25.06.2018 14:46 Publikacja: 25.06.2018 14:23

Dyrektor ds. komunikacji Netflixa zwolniony za rasizm

Foto: Bloomberg

Friedland - odpowiedzialny za PR firmy - kilkukrotnie użył na spotkaniach służbowych określenia "czarnuch" w odniesieniu do Afroamerykanów.

Reed Hastings, szef Netflixa uznał zachowanie Friedlanda za niedopuszczalne i niezgodne ze standardami firmy.

Jonathan Friedland pełnił funkcję szefa komunikacji Netflixa od 7 lat. Stanowisko stracił niemal z dnia na dzień, po osobistej decyzji szefa Netflixa.

Hastings poinformował w specjalnym komunikacie, że kilka miesięcy temu kierownictwo firmy po raz pierwszy dowiedziało się o niestosownych komentarzach Friedlanda. Wtedy uznano to za "niefortunną pomyłkę" i nie wyciągnięto żadnych konsekwencji. Jednak w ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje o tym, że menedżer niedługo po wspomnianym incydencie znowu użył określenia "czarnuchy" wobec dwóch czarnoskórych pracowników działu HR, tym razem zwracając się bezpośrednio do nich.

Reed Hastings uznał, że Friedland rażąco narusza standardy obowiązujące w firmie, a jego rasistowskie komentarze nie są przypadkowe i wynikają z prawdziwych przekonań. I zdecydował się  na jego zwolnienie, mimo wysokich kompetencji zawodowych oraz długiego stażu w firmie.

Nie wiadomo na razie kto zamiast Friedlanda pokieruje dalej komunikacją koncernu.

Jonathan Friedland przeprosił za swoje zachowanie na Twitterze.

Friedland wcześniej pracował jako szef działu komunikacji w Walt Disney Company. Karierę zaczynał jednak jako dziennikarz w "The Wall Street Journal", gdzie pracował 10 lat oraz w "Far Eastern Economic Review".

Friedland - odpowiedzialny za PR firmy - kilkukrotnie użył na spotkaniach służbowych określenia "czarnuch" w odniesieniu do Afroamerykanów.

Reed Hastings, szef Netflixa uznał zachowanie Friedlanda za niedopuszczalne i niezgodne ze standardami firmy.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji