Reklama

Cinkciarz kasuje konto na Facebooku

Polski kantor internetowy wsparł akcję #deletefacebook i zlikwidował profile swoich marek w największym serwisie społecznościowym.

Aktualizacja: 26.03.2018 21:16 Publikacja: 26.03.2018 21:00

Cinkciarz kasuje konto na Facebooku

Foto: Bloomberg

– Działalność w sektorze finansowym sprawia, że prywatność danych naszych klientów zawsze traktujemy jako wartość nadrzędną. W konsekwencji zarzutów o wyciek danych do Cambridge Analytica podjąłem decyzję o usunięciu wszystkich prowadzonych przez nas kont w serwisie Facebook – informuje Marcin Pióro, prezes Cinkciarz.pl (sponsor drużyny Chicago Bulls), a równocześnie założyciel i właściciel grupy Conotoxia Holding.

Taka reakcja to efekt afery związanej z firmą Cambridge Analytica, która miała wykorzystywać zebrane z Facebooka dane ponad 50 mln użytkowników, m.in. do kampanii w wyborach prezydenckich Donalda Trumpa. Swoje konta z serwisu usuwają nie tylko zwykli internauci. Do zapoczątkowanej przez nich akcji #deletefacebook dołączyły wcześniej osobowości świata biznesu i technologii, w tym m.in. Brian Acton, założyciel WhatsApp (jego aplikację w 2014 r. za 19 mld dol. kupił zresztą Facebook) czy też Elon Musk. Strony związanych z nim firm SpaceX oraz Tesla także zostały już usunięte z popularnego serwisu społecznościowego.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama