fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Carrefour wstrzymuje reklamy w TVP za treści anty-LGBT

Carrefour
Carrefour
Fotorzepa, Rafał Guz
Francuska sieć Carrefour ogłosiła, że wycofuje swoją najnowszą kampanię reklamową z Telewizji Polskiej z uwagi na treści, które „nie odpowiadają wartościom” firmy.

O decyzji poinformowała francuska centrala sieci na swoim koncie na Twitterze. Jest to reakcja na wpis jednej użytkowniczki serwisu społecznościowego, która przedstawiła na grafice reklamę Carrefoura na stronie tvp.info widniejącą obok nagłówków dotyczących społeczności LGBT, w tym cytatu arcybiskupa Marka Jędraszewskiego o „tęczowej zarazie”. Kobieta oznaczyła w poście sieć Carrefour i zapytała, czy firma jest świadoma, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”.

Główny oddział Carrefoura odpisał użytkowniczce tak: „Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu Pani sygnału wstrzymaliśmy trwającą kampanię. Podwoimy naszą ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem Carrefoura”.

Jako pierwszy napisał o sprawie Onet, a do jego artykułu odniósł się już szef tvp.info Samuel Pereira, twierdząc, że „wbrew temu co pisze Onet, portal tvp_info nie ma i nigdy nie miał rubryki „tęczowa zaraza"”. 

Również Carrefour Polska napisał oświadczenie, w którym przekonuje, że „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności”, a „wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona”. Sieć twierdzi, że zareagowała już „wstrzymując ją (reklamę w tvp.info - red.) oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)”.

Źródło: onet.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA