Reklama
Rozwiń
Reklama

Indonezja opodatkuje cyfrowych gigantów. Francja też

Indonezja zapowiedziała pobieranie od lipca podatku VAT od dużych firm internetowych za sprzedaż cyfrowych produktów i usług. Francja zrobi to samo, niezależnie od postępu negocjacji międzynarodowej umowy.

Aktualizacja: 17.05.2020 16:48 Publikacja: 17.05.2020 16:42

Indonezja opodatkuje cyfrowych gigantów. Francja też

Foto: Bloomberg

Największy kraj w Azji Płd.-Wsch. wprowadzi od 1 lipca stawkę 10 proc. od wyrobów cyfrowych, usług streamingowych, aplikacji i gier sprzedawanych przez firmy internetowe nie prowadzące dużej działalności w Indonezji. Władze zapowiadały wcześniej, że usługi firm Spotify i Netflix zostaną objęte nowym podatkiem — podał Reuter.

Według analityków, pandemia wirusa zwiększyła presję na rządy na świecie do opodatkowywania gigantów internetowych, aby zwiększyć przychody, gdy ludzie siedzą w domach z powodu ograniczeń w wychodzeniu. — Skoro nie ma globalnej stawki podatku cyfrowego, to będą mnożyć się jednostronne posunięcia. Luka fiskalna z powodu COVID-19 nie powstrzyma tego — stwierdził Vasuki Shastfry z Chatham House Asia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama