Reklama
Rozwiń
Reklama

Lufthansa kupuje linię Air Berlin

Prezes linii lotniczej Lufthansa Carsten Spohr poinformował, że w południe dojdzie do notarialnego podpisania umowy kupna linii Air Berlin.

Aktualizacja: 12.10.2017 10:04 Publikacja: 12.10.2017 09:33

Lufthansa kupuje linię Air Berlin

Foto: Bloomberg

Gazeta "Bild am Sonntag" twierdzi, że Lufthansa oferuje 200 mln euro swemu zbankrutowanemu rywalowi. Ponadto największy niemiecki przewoźnik lotniczy gotów jest wyłożyć do 100 mln euro na utrzymanie w ruchu floty samolotów Air Berlin w okresie przejściowym. Trzy miesiące ma niemiecki i unijny urząd ds. konkurencji na wydanie zgody na kupno linii.

Air Berlin większość pieniędzy przeznaczy na spłatę rządowego kredytu pomostowego w wysokości 150 mln euro, dzięki któremu utrzymywany jest w tej chwili ruch samolotów Air Berlin.

Linie Air Berlin, drugie co do wielkości w Niemczech, musiały w sierpniu tego roku wystąpić o ochronę przed wierzycielami, kiedy ich udziałowiec - linie Etihad Airways - wstrzymał finansowanie po latach strat.

Pod koniec września komitet wierzycieli Air Berlin zdecydował, że do 12 października będzie prowadził rozmowy o sprzedaży z przedstawicielami najpierw Lufthansy, a następnie brytyjskiej taniej linii Easyjet. Według niemieckich mediów linia zostanie podzielona a największa część majątku Air Berlin przypadnie Lufthansie. Zdaniem "Bild am Sonntag" Lufthansa przejmie również flotę samolotów transportowych należących do spółki-córki Air Berlin - LG Walter.

Brytyjski przewoźnik Easyjet ma natomiast przejąć spółkę-córkę Air Berlin Technik zatrudniającą około 850 pracowników.

Reklama
Reklama

Majątek ruchomy Air Berlin obejmuje m.in. 144 samoloty pasażerskie i transportowe, w tym 17 dalekodystansowych. Linia Air Berlin zatrudnia w tej chwili ponad 8500 osób.

Air Berlin od kilku lat odnotowuje straty; w 2016 roku wyniosły one 780 mln euro. Łączne zadłużenie tych linii to blisko 1,2 mld euro.

Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama