Lufthansa przeprasza się z jumbo jetami

Zbliżające się lato zapowiada prawdziwy exodus Europejczyków na zagraniczne wakacje. Żeby sprostać popytowi niemiecka Lufthansa w szczycie sezonu podstawi we Frankfurcie i Monachium Boeingi 747-8, które odstawiła na lotnicze parkingi w Hiszpanii.

Aktualizacja: 13.06.2021 07:56 Publikacja: 12.06.2021 10:43

Lufthansa przeprasza się z jumbo jetami

Foto: materiały prasowe

Największy popyt jest na rejsy na Majorkę, gdzie liczba rezerwacji między kwietniem i początkiem czerwca zwiększyła się 25-krotnie. Na trasie Frankfurt- Palma de Mallorca Lufthansa poleci jumbo jetem przez cztery soboty lipca i potem zdecyduje o przyszłości tych połączeń na sierpień. Z Monachium początkowo mają latać na Majorkę Airbusy 350, czyli odpowiedniki Dreamlinerów. Potem planowana jest możliwość podmiany floty na tej trasie. W czasach lotniczego boomu, czyli w latach 2018-2019 na tych kierunkach latały wąskokadłubowe Airbusy A321 i były wówczas cztery rejsy dziennie, a w tym roku jest ich pięć.

Boeing 747-8 jest w tej chwili największym samolotem, jakim operuje obecne Lufthansa. W ofercie niemieckiego przewoźnika są więc 364 fotele, zamiast zwyczajowych 215 , które wystarczały na tej trasie. Przy tym coraz częściej pasażerowie pytają o bilety w klasie pierwszej i biznes ( w jumbo jest ich łącznie 88), mimo że rejs z Frankfurtu do Palmy trwa jedynie 2 godziny i 5 minut.

Czytaj także: Czeska niespodzianka Grupy Lufthansy

Z kolei Airbus 350, podobnie jak Boeing 787 jest uznawany na maszynę najbardziej przyjazną środowisku. Te maszyny zużywają nawet do 20 proc.paliwa mniej, niż poprzednie modele i generują hałas o połowę mniejszy, niż samoloty starszej generacji o podobnej ładowności. Na pokładach są 293 fotele, w tym 48 w klasie biznes i 245 w eko premium i „zwykłej" ekonomicznej.

Rezerwacje zostały już otwarte i bilet powrotny na trasie Frankfurt-Palma de Mallorca- Frankfurt z wylotem 17 lipca kosztuje 225,89 euro, a w biznesie 674,89 euro. I powinny się szybko sprzedać, ponieważ pozostałe rejsy tego dnia, a są ich cztery, są już praktycznie wyprzedane.

Przy tym Lufthansa zapewnia, że emisja CO2, jak będą generowały te rejsy, zostanie skompensowana.

Największy popyt jest na rejsy na Majorkę, gdzie liczba rezerwacji między kwietniem i początkiem czerwca zwiększyła się 25-krotnie. Na trasie Frankfurt- Palma de Mallorca Lufthansa poleci jumbo jetem przez cztery soboty lipca i potem zdecyduje o przyszłości tych połączeń na sierpień. Z Monachium początkowo mają latać na Majorkę Airbusy 350, czyli odpowiedniki Dreamlinerów. Potem planowana jest możliwość podmiany floty na tej trasie. W czasach lotniczego boomu, czyli w latach 2018-2019 na tych kierunkach latały wąskokadłubowe Airbusy A321 i były wówczas cztery rejsy dziennie, a w tym roku jest ich pięć.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Polskie Porty Lotnicze mają już nowego prezesa i wiceprezesa
Transport
Plany podatku od aut spalinowych do kosza
Transport
Dlaczego samoloty rosyjskich linii nadal latają. Skąd się biorą części zamienne
Transport
Plany Lufthansy dla lotniska w Brukseli. Belgowie ich nie chcą
Transport
Izrael doradza ukraińskim lotnikom. Ostrzega: wznowienie lotów nie będzie łatwe