Reklama

Linie lotnicze z krajów znad Zatoki Perskiej dostają zadyszki

Etihad zmniejsza zatrudnienie. Ale co najbardziej zaskakujące - oszczędzać zaczyna też Emirates, i to kosztem jakości obsługi na pokładzie oraz zapowiadając program dobrowolnych odejść.

Aktualizacja: 06.01.2017 18:54 Publikacja: 06.01.2017 15:42

Linie lotnicze z krajów znad Zatoki Perskiej dostają zadyszki

Foto: Bloomberg

Najmniejszy, ale też widoczny w regionie Oman Air nadal naprawia swój biznes. Z wielkiej arabskiej trójki — Emirates, Etihad, Qatar Airways tylko katarski przewoźnik nie wspomina o jakichkolwiek ograniczeniach, chociaż wyraźnie w tej linii podaż miejsc jest większa, niż popyt.

„Trójka z Zatoki" i w mniejszym stopniu Oman Air wprowadziły prawdziwy luksus do podróży lotniczych. Klasa ekonomiczna w ich samolotach różniła się od klasy biznes przewoźników europejskich tylko węższymi i gęściej rozstawionymi fotelami. Serwisem na pokładzie już praktycznie nie. Teraz te czasy powoli odchodzą do historii. Prezes Emirates, Tim Clark jeszcze na początku czerwca 2016 nie ukrywał, że obawia się końca koniunktury w transporcie lotniczym. Bo północ Afryki nadal nie wyszła z rewolucji, bo Turcy mają coraz większe problemy. Bo nie wszędzie opłaca się wysyłać samoloty z trzyklasowym podziałem, a przecież na klasie pierwszej zarabia się najwięcej. Emirates zaczęły więc powiększać klasę ekonomiczną, zapowiadają wprowadzenie ekonomii premium, do której pewnie będą coraz częściej migrować biznesmeni, którzy dotychczas korzystali z luksusowej oferty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama