fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Suchoje dogoni造 Aerof這t

materia造 prasowe
Pierwsza partia w liczbie 5 maszyn SSJ100 zosta豉 wyprodukowana i dostarczona leasingodawcy VEB.FR - poinformowa造 we wsp鏊nym komunikacie Sukhoi Civil Aircraft Company i rosyjskie Ministerstwo Przemys逝 i Handlu.

Maszyny s przeznaczone dla Aerof這tu, kt鏎y w ramach wspierania rosyjskiego przemys逝 lotniczego zgodzi si zam闚i 100 takich samolot闚 i zap豉ci za nie pa雟twowy leasingodawca. Jak na razie Rosjanie nie s w stanie przekona zagranicznych linii lotniczych, aby operowa造 tymi maszynami. Ostatnim przewonikiem by meksyka雟ki Interjet, kt鏎y jednak zdecydowa si na uziemienie tej czci floty w sierpniu 2019. Potem Rosjanie jeszcze kusili norwesk lini niskokosztow Norwegian oferuj鉍 nie tyko kredyt, ale i jako bonus prawo do lot闚 nad Syberi. Rosyjska prasa pisa豉 w闚czas o prawie pewnym kontrakcie", ale Norwegowie kategorycznie zaprzeczyli. Teraz kontrakt z dostawami dla Aerof這tu zapewni prac zak豉dom produkuj鉍ym Suchoje.

Minister przemys逝 i handlu Rosji, Denis Manturow nie m鏬 si 4 stycznia 2020 nachwali korzyci z decyzji Aerof這tu, bo jej konsekwencj b璠zie wielki bodziec do rozwoju najbardziej zaawansowanych technologii, ogromny wk豉d wartoci dodanej i impuls dla rozwoju regionalnych lotnisk, bo coraz wi璚ej Rosjan b璠zie lata. Z kolei prezes Suchoja, Jurij Sljusar zapewnia 瞠 jego firma nieustannie dokonuje ulepsze w produkowanych przez siebie maszynach, a od 2020 roku b璠zie wypracowywa nowy model wsp馧pracy z liniami, kt鏎e b璠 operowa SSJ100. Dotychczas jednym z powod闚 ma貫go zainteresowania Suchojami by豉 nie tylko ich awaryjno, ale chroniczny brak czci zamiennych. To spowodowa這, 瞠 zrezygnowa造 z nich belgijski CityJet i meksyka雟ki Interjet.

Czytaj tak瞠: Nie ma ch皻nych na Suchoje? Rz鉅 kupi je sam

Z kolei Vitalij Sawieljew, prezes Aerof這tu nie ukrywa, 瞠 jednym z obowi頊k闚 najwi瘯szego rosyjskiego przewonika jest udzielanie wsparcia krajowym producentom. Przewonik, kt鏎y w ostatnich tygodniach by wymieniany jako jedna z najbardziej punktualnych linii na wiecie i ulubiony przewonik mi璠zy Europ a Chinami ma w swojej flocie 247 maszyn 132 Airbusy redniego i d逝giego zasi璕u 66 Boeing闚 B777 i B737 oraz 49 Suchoj闚 SSJ100, kt鏎e ze zmiennym szczciem lataj w jego flocie od 2011 roku. Zako鎍zenie dostaw z nowego kontraktu przewidziane jest na rok 2026.

Na rynku Suchoje uznawane s nie tylko jako maszyny awaryjne, ale i niebezpiecznie. Od ich wejcia do eksploatacji w 2008 roku odnotowano 52 wypadk闚, w tym kilka katastrof w kt鏎ych gin瘭i ludzie. Najg這niejsza mia豉 miejsce podczas lotu pokazowego w Indonezji w 2012 roku, zgin窸o w闚czas 45 os鏏 wszyscy obecni na pok豉dzie. Katastrofie uleg r闚nie samolot Aerof這tu, kt鏎y spali si na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo z 78 os鏏 obecnych na pok豉dzie 41 nie uda這 si uratowa.

r鏚這: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA