Reklama
Rozwiń
Reklama

Fatalny rok Boeinga, bieżący też będzie trudny

W 2020 r. Boeing dostarczył o 60 proc. samolotów mniej niż w 2019 r., niecałą jedną trzecią tego co Airbus — najmniej od 43 lat. Początek bieżącego roku nie wygląda obiecująco

Aktualizacja: 13.01.2021 15:20 Publikacja: 13.01.2021 15:18

Fatalny rok Boeinga, bieżący też będzie trudny

Foto: Bloomberg

W ciągu 12 minionych miesięcy koncern przekazał klientom 157 samolotów wobec 380 w 2019 r. i rekordowej liczby 806 w 2018 r. W grudniu dostawy wyniosły 39 sztuk: 27 MAXów, 11 szerokokadłubowych i jednego samolotu patrolowania morza P-8. W tym samym okresie Airbus wydał 566 maszyn.

Co do zamówień, w grudniu dotyczyły 90 sztuk: 75 M737 MAX, bo Ryanair potwierdził wstępne zamówienie, siedmiu takich samolotów od nie ujawnionych klientów oraz ośmiu B777 cargo od firmy kurierskiej DHL Express należącej do Deutsche Post. Był to też kolejny drugi miesiąc, w którym producent nie wydał żadnego B787 Dreamlinera z powodu intensywnych kontroli niedawnych wpadek przy produkcji, które jedynie zwiększyły opóźnienia wywołane przez wirusa — odnotował Reuter. Najnowsze zamówienia przyćmiły wydarzenia z listopada, kiedy klienci zrezygnowali z kupienia dalszych 105 MAXów i dwóch B787.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Reklama
Reklama