Air China, China Eastern Airlines i China Southern Airlines odebrały po samolocie regionalnym krótkiego zasięgu na 90 miejsc w klasie ekonomicznej produkcji państwowej grupy Commercial Aircraft Corp (COMAC), która podkreśliła, że jest to „oficjalne wejście ARJ21 do głównego nurtu flot międzynarodowych linii lotniczych”. Samolot ma odegrać pozytywną rolę w promowaniu połączeń regionalnych. Od czerwca 2016 jest eksploatowany przez linię Chengdu Airlines w lotach po Chinach.

W sierpniu 2019 ta trójka przewoźników ogłosiła jednego dnia o zamówieniu w COMAC po 35 sztuk ARJ21-700 z dostawami w latach 2020-25. Każda umowa miała wartość 1,33 mld dolarów — podał „‚FlightGlobal”.

China Eastern podała, że ten samolot będzie używany przez założoną w lutym filię OTT Airlines, która w przyszłym roku odbierze 6 takich maszyn i kolejne osiem w 2022 r. Ma też otrzymać — jako premierowy klient — wąskokadłubowe C919 na 160 miejsc także produkcji COMAC, po uzyskaniu przez ten samolot certyfikacji krajowego urzędu lotnictwa Wszystkie zamówione 35 sztuk dostanie do 2025 r. China Southern będzie latać nowym samolotem z bazy z Kantonie, ale nie podała, na jakich trasach.

COMAC pracował też nad dwoma innymi modelami, C919, który wykonuje obecnie loty testowe i nad szerokokadłubowym C929 we współpracy z Rosjanami. Program C919 jest bardziej nagłośniony, samolot będzie bezpośrednio konkurować z mniejszymi maszynami Airbusa i Boeinga. Władze USA zastanawiały się na początku roku, czy nie zablokować sprzedaży Chinom silników LEAP-1C, ale zrezygnowały z takiego pomysłu — przypomniał Reuter.