Japończycy zamówili 11 sztuk wydłużonej wersji B787-10 i cztery krótsze B787-9. Dostawa pierwszego samolotu nastąpi w roku finansowym 2022 zaczynającym się 1 kwietnia. Jednocześnie największy w Japonii przewoźnik postanowił zrezygnować z silników Rolls Royce i wybrał General Electric — podał Reuter.

ANA był premierowym klientem Dreamlinera (a w Europie — polski Lot), jest największym na świecie operatorem tych samolotów. Nowe zamówienie zwiększy łączne do 98 sztuk, a 71 już odebrał we wszystkich trzech wersach (-8. -9 i -10) i użytkuje je. 

Nowy kontrakt jest ciosem dla brytyjskiego producenta silników, który dotychczas dostarczał je do samolotów japońskiej linii, ale nie uporał się jeszcze z wymianą wadliwych łopatek turbiny, czego skutki odczuwa również PLL Lot. Problemy z silnikami RR wymagały dodatkowych kontroli i zmusiły ANA do anulowania setek lotów w 2018 r. — Wraz ze zwiększaniem się udziału B787w naszej flocie podjęliśmy decyzję o zróżnicowaniu niektórych elementów składowych, aby zminimalizować ryzyko pochodzące z jednego źródła — wyjaśniła rzeczniczka linii.