Reklama

IATA: Pasażerowie chcą latać nowocześnie. Z pomocą smartfona i biometrii

Najważniejszy jest czas, a cała podróż powinna być możliwa do kontrolowania za pośrednictwem smartfona — wynika z tegorocznej ankiety przeprowadzonej wśród pasażerów linii lotniczych.

Aktualizacja: 16.10.2019 13:18 Publikacja: 16.10.2019 13:07

IATA: Pasażerowie chcą latać nowocześnie. Z pomocą smartfona i biometrii

Foto: Fotolia

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) właśnie opublikowało jej wyniki podczas trwającej konferencji w Warszawie.

Zdaniem pasażerów, czas odpraw można znacznie skrócić dzięki zamontowaniu bramek do biometrycznej kontroli dokumentów. Chcieliby także mieć dostęp do aplikacji śledzącej transport ich bagażu, na który nie są gotowi czekać dłużej niż 10 minut od chwili wylądowania samolotu, czyli praktycznie miałby być on gotowy do odebrania w momencie, kiedy pasażerowie po opuszczeniu samolotu znalazłby się przy karuzelach bagażowych. Dla osób, które w ostatnich tygodniach odbierały swoje walizki na warszawskim Lotnisku Chopina, brzmi to jak science fiction, bo firmy handlingowe, obojętne o jakiej porze dnia czy nocy, wielokrotnie zmuszały podróżnych do ponad godzinnego oczekiwania.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama