Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama seriali HBO "Opowieść podręcznej" i „Westworld" promowała agresywne zachowania - uznała Komisja Etyki Reklamy

Promowanie kultury gwałtu i zachęcanie do aktów przemocy zarzucono reklamie dwóch seriali HBO w skardze do Komisji Etyki Reklamy. KER częściowo uwzględniła skargę.

Aktualizacja: 08.10.2018 05:33 Publikacja: 07.10.2018 18:58

Kadr z serialu "Opowieść podręcznej"

Kadr z serialu "Opowieść podręcznej"

Foto: materiały prasowe

Autorowi skargi nie podobała się internetowa reklama seriali  "Opowieść podręcznej" i "Westworld". Jak wskazał, pierwszy z seriali, ukazujący piekło gwałconych kobiet, reklamowany jest słowami «Polubiłeś człowieka w czerni i trochę byś nabroił?». Skarżący zauważył, że jest to nawiązanie do drugiego serialu emitowanego przez HBO - "Westworld", w którym człowiek w czerni gwałci kobiety. Jego zdaniem według twórców reklamy gwałt to tylko «nabrojenie». Twierdzi, że reklama nawołuje do przemocy, naśmiewa się z ofiar przemocy seksualnej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Wiceminister Sławomir Pałka: Masowe blokowanie powołań sędziów jest sprzeczne z prawem
Nieruchomości
Koniec z anonimowym przeglądaniem ksiąg wieczystych. Rykoszetem dostaną notariusze
Prawo drogowe
RPO chce ważnej zmiany dla kierowców przyłapanych przez fotoradar
Sądy i trybunały
Jest decyzja SN ws. sędziego Jakuba Iwańca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Konsumenci
Koniec tanich zakupów z Temu, AliExpress czy Shein
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama