Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Komisja Nadzoru Finansowego we współpracy z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju, ruszyły z kampanią Oczarowani. Urzędnicy chcą zwrócić uwagę na czynniki ryzyka związane z inwestowaniem w zakup condo- i aparthoteli.
"Brak świadomości wielu ryzyk sprawia, że osoby poszukujące atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych ale nieposiadające niezbędnej wiedzy, mogą łatwo zostać oczarowane możliwościami uzyskania szybkich i wysokich profitów. Inwestowanie w condohotele/aparthotele, czyli głównie apartamenty, pokoje na wynajem krótkoterminowy, oferowane jest coraz intensywniej i z wykorzystaniem różnorodnych form komunikacji. Komunikaty marketingowe często zawierają informacje o bezpieczeństwie lokaty oraz gwarancji osiągnięcia 7 czy nawet 10 proc. zysków w skali roku przez kilka, a nawet w perspektywie 10 lat" - czytamy w komunikacie. Kwestie ryzyka są w takich przekazach najczęściej pomijane.