Tower Investments idzie w ciasta i handel w sieci

Deweloper z zaskakującymi pomysłami na rozszerzenie działalności w czasie pandemii.

Publikacja: 17.09.2020 10:35

Tower Investments idzie w ciasta i handel w sieci

Foto: materiały prasowe

Spółka specjalizująca się w wyszukiwaniu lokalizacji i budowie sklepów dla sieci spożywczych, stacji benzynowych czy fast foodów, zaktualizowała strategię o zaskakujące elementy. Motywacją rozszerzenia działalności jest pandemia, która mocno wpłynęła na podstawowy rynek: sieci zwolniły z ekspansją, a e-commerce rozkwitł.

Tower Investments zamierza wykorzystać kupiony w poprzednie wakacje majątek upadłej firmy cukierniczej i rozwinąć biznes we współpracy z Adamem i Piotrem Gesslerami. Manufaktura Gessler może teraz produkować 1 tys. ton pakowanych ciast rocznie i 2 tys. ton innych produktów (m.in. lody w proszku, kisiele itp.). Zarząd wskazuje, że rynek cukierniczy w Polsce ma wartość ponad 12 mld zł rocznie, a jeśli chodzi o pakowane ciasta, konkurencja jest ograniczona.

Po drugie, Tower Investments założy platformę zakupów Deli2.pl – oferujące zdalne zakupy początkowo w Warszawie, później w innych aglomeracjach – to łącznie 10 mln klientów. Ściślej, ma to być platforma z ofertą różnych delikatesów. Zarząd argumentuje, że w sieci można kupić głównie podstawowe produkty spożywcze, oferta delikatesowa to nisza do zagospodarowania.

Tower Investments podtrzymuje, że głównym biznesem ma być działalność deweloperska. W latach 2020-2022 spółka chce oddać co najmniej 30 obiektów.

Sprawozdanie za I połowę 2020 r. ukaże się 25 września. Według wstępnych szacunków, grupa przy 1,08 mln zł przychodów poniosła 2,1 mln zł straty operacyjnej i 3,05 mln zł straty netto. Lockdown negatywnie wpłynął na możliwość zawierania transakcji i inwestycje kontrahentów. Ogłaszając wstępne wyniki na początku września zarząd zaznaczył, że sytuacja wróciła niemal do stanu sprzed pandemii: projekty deweloperskie i inwestycyjne są kontynuowane bez istotnych przeszkód.

Akcje Tower Investments wyceniane są na 18,8 zł wobec 15,6 zł na początku kwietnia i 29,9 zł w listopadzie ub.r.

Spółka specjalizująca się w wyszukiwaniu lokalizacji i budowie sklepów dla sieci spożywczych, stacji benzynowych czy fast foodów, zaktualizowała strategię o zaskakujące elementy. Motywacją rozszerzenia działalności jest pandemia, która mocno wpłynęła na podstawowy rynek: sieci zwolniły z ekspansją, a e-commerce rozkwitł.

Tower Investments zamierza wykorzystać kupiony w poprzednie wakacje majątek upadłej firmy cukierniczej i rozwinąć biznes we współpracy z Adamem i Piotrem Gesslerami. Manufaktura Gessler może teraz produkować 1 tys. ton pakowanych ciast rocznie i 2 tys. ton innych produktów (m.in. lody w proszku, kisiele itp.). Zarząd wskazuje, że rynek cukierniczy w Polsce ma wartość ponad 12 mld zł rocznie, a jeśli chodzi o pakowane ciasta, konkurencja jest ograniczona.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu