Reklama
Rozwiń
Reklama

Adam Woźniak: E-auta z ekologią na bakier

Produkcja samochodu elektrycznego może wyrządzać środowisku więcej szkód niż produkcja auta z silnikiem Diesla.

Publikacja: 11.12.2019 21:00

Adam Woźniak: E-auta z ekologią na bakier

Foto: Adobe Stock

Dzięki LG Chem Polska wyrasta na europejską potęgę w produkcji baterii do e-aut. A ponieważ łakniemy zagranicznych inwestycji wnoszących do gospodarki nowoczesne technologie, ten fakt powinien cieszyć. Zwłaszcza że popyt na baterie rośnie: według wrześniowego raportu brukselskiej organizacji Transport & Environment już w przyszłym roku łączna sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym w Unii sięgnie miliona. Udział tych pojazdów w zakupach nowych aut zwiększy się w 2020 r. z obecnych 3 do ok. 5 proc., natomiast rok później nawet się podwoi. Produkcja baterii w Polsce też będzie coraz większa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama