Onet zaznacza, że wykonawca przekazał do ratusza komplet dokumentów, niezbędnych do wykonania odbiorów i uruchomienia nowego odcinka.

Wspomniana część odbiorów, m.in. prowadzonych przez sanepid czy straż pożarną, została przeprowadzona pod koniec budowy. Zawiadomienie o zakończeniu prac zostało złożone również do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Dzięki temu możliwe było rozpoczęcie procedury dopuszczenia do użytkowania. Pierwsze wnioski związane z uruchomieniem linii M2 na tym odcinku trafiły już do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Dotyczyły stacji Targówek Mieszkaniowy oraz wentylatorni szlakowej V18.

Do odbiorów może przystąpić również Metro Warszawskie, będące inwestorem zastępczym. To miejski proces przejęcia nowo wybudowanych tuneli i stacji od wykonawcy, toczący się niezależnie od odbiorów prowadzonych przez służby państwowe.

Budowa wschodniego odcinka M2 od torów za stacją Dworzec Wileński do komory odstawczej za stacją Trocka trwała blisko 38 miesięcy. Kwota kontraktu to 1 mld 66 mln 741 tys. i 484 zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską.

Wschodni odcinek II linii metra to w sumie dwa tunele o długości ponad trzech km, stacja C16 Szwedzka o kubaturze 63 m sześciennych, C17 Targówek Mieszkaniowy – 105,5 m, oraz stacja C18 Trocka – 227 m sześciennych. Całkowita kubatura obiektów na odcinku wschodnim to prawie 423 m sześcienne. Stacje i tunele są średnio zagłębione 14 metrów pod ziemią. Tarcze TBM Maria i Anna, drążące tunele tego odcinka, pracowały ze średnią prędkością 18 metrów na dobę.