Comarch: coraz więcej na badania i rozwój

Branża IT ma charakter globalny, ale to nie znaczy, że jej reprezentanci zatracają polskie korzenie. Świetnym przykładem może być krakowski Comarch.

Publikacja: 18.06.2018 16:50

– Prowadzenie firmy to nie jest już sam biznes, umowy z klientami czy wyniki finansowe. To przede wszystkim budowa relacji z pracownikami, inwestowanie w kadry, odpowiedzialność społeczna oraz patriotyzm gospodarczy. Wszystkie te elementy są wpisane w strategię Comarchu i konsekwentnie realizowane od wielu lat – komentuje prof. Janusz Filipiak, założyciel i prezes Comarchu.

Krakowska grupa swoją działalność prowadzi globalnie, na sześciu kontynentach, ale to Polska pozostaje centrum biznesowym. Stąd do tej pory Comarch wyeksportował produkty bazujące w stu procentach na czystej, polskiej myśli technicznej o wartości ponad 4,5 mld zł do 90 krajów na całym świecie.

Comarch w Polsce płaci podatki z wypracowanego zysku, przeznacza ponad 15 procent dochodów na badania i rozwój produktów, angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności oraz stale tworzy miejsca pracy.

– A to właśnie ludzie decydują o sile firmy, współtworzą ją i sprawiają, że może się tak dynamicznie rozwijać. Mam tu na myśli również inne przedsiębiorstwa, które z sukcesem prowadzą działalność w Polsce oraz jednocześnie zdobywają rynki zagraniczne. To dowód na to, że polską myśl technologiczną cechuje szczególnie wysoki potencjał, a konkurencyjność i innowacyjność stają się naszą wizytówką – podkreśla szef Comarchu.

W minionym roku przychody krakowskiej grupy przekroczyły 1,1 mld zł. Zysk z działalności operacyjnej osiągnął wartość 35,8 mln zł, a zysk netto 42 mln zł.

Na koniec 2017 r. grupa zatrudniała ponad 5,5 tys. pracowników. Podkreśla, że szczególnie pozytywne efekty przyniósł coroczny program staży studenckich.

W ostatnich latach Comarch mocno inwestuje w rozwój już oferowanych produktów informatycznych i tworzenie nowych.

W 2017 r. rozwijał nową generację systemów lojalnościowych oraz systemów ERP, tworzył też rozwiązania w obszarze inteligentnych miast, a także prowadził prace badawczo-rozwojowe z zakresu telemedycyny. Firma rozbudowała infrastrukturę – w minionym roku zakończyła budowę nowoczesnego data center w Lille we Francji. Deklaruje, że nie spocznie na laurach.

Poza działalnością biznesową firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności biznesu i angażuje się w działalność na rzecz ochrony oraz odbudowy dziedzictwa narodowego. W 2017 r. została współfundatorem nowych organów oraz projektu rewitalizacji przestrzeni muzycznej w kościele Mariackim w Krakowie.

– Prowadzenie firmy to nie jest już sam biznes, umowy z klientami czy wyniki finansowe. To przede wszystkim budowa relacji z pracownikami, inwestowanie w kadry, odpowiedzialność społeczna oraz patriotyzm gospodarczy. Wszystkie te elementy są wpisane w strategię Comarchu i konsekwentnie realizowane od wielu lat – komentuje prof. Janusz Filipiak, założyciel i prezes Comarchu.

Krakowska grupa swoją działalność prowadzi globalnie, na sześciu kontynentach, ale to Polska pozostaje centrum biznesowym. Stąd do tej pory Comarch wyeksportował produkty bazujące w stu procentach na czystej, polskiej myśli technicznej o wartości ponad 4,5 mld zł do 90 krajów na całym świecie.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko