Reklama

Gigantyczna kara dla Biedronki to dopiero początek. UOKiK tropi dalej

Prawie 800 mln zł kar dla sieci Biedronka to tylko przygrywka. UOKiK wszczął podobne postępowania wobec kolejnych sieci handlowych.

Aktualizacja: 28.12.2020 10:49 Publikacja: 28.12.2020 10:30

Gigantyczna kara dla Biedronki to dopiero początek. UOKiK tropi dalej

Foto: AdobeStock

Postępowania wyjaśniające dotyczą Kaufland Polska Markety, Eurocash i spółki SCA PR Polska, prowadzącej sklepy Intermarche. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada praktykę tzw. wstecznych rabatów, zastrzeżenia budzi m.in. wsteczne ustalanie rabatów i warunków handlowych w relacjach z dostawcami produktów rolno-spożywczych. Za podobne praktyki została niedawno ukarana spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka karą 723 mln zł.

Urząd wyjaśnia, że rabaty retrospektywne odnoszą się do już dokonanych transakcji między sieciami handlowymi a dostawcami produktów rolno-spożywczych. Stosowane są ich różne formy, w niektórych sytuacjach dostawca zawierając umowę nie jest w stanie określić, czy i w jakiej wysokości będzie musiał go przyznać sieci handlowej oraz na podstawie jakich kryteriów. Takie praktyki mogą być uznane za niedozwolone działanie silniejszej strony umowy, stanowiące nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama